1000 words

Söndag idag, som alltid en gång i veckan!
Middagen med mamma o pappa igår var väldigt trevlig och maten var god! Kocken själv var inte lika nöjd men jag antar att man är sin egen värsta kritiker. Som förrätt blev det lite tapasliknande plockmat, lufttorkade skinka, salami, oliver, marinerade vitlöksklyfotr, tapenad, bröd osv. Det blev iallafall helstekt entrecote som marinerats ett dygn med diverse färska kryddor. Till det var det en potatiskaka och en paprikasås. Till efterrätt gjorde jag en vaniljpannacotta med passionsfrukt, sött o gott! Skulle serveras med hemgjorda maränger, hallon o passionsfrukt, men jag fuska o tog färdiga maränger :P


Imorse påbörjade jag lite smått min barnboksanalys genom att läsa boken jag valt: Pricken :) Kommer ni ihåg den boken om lilla kaninen som inte såg ut som sina syskon för han var prickig? Sen har jag skummat igenom barnrättskonventionen för att se vart jag kan dra paraleller.
Nu håller jag på att göra lunch....håll i er...............hackkorv, mos och rödbetor!! Husmanskost så de står härliga till ;)
Efter lunch ska jag rasta fröken hedström som är bakis på en promenad i skärgårn. Solen har visst semester idag men det får la gå ändå.

Imorrn inleds fem härliga veckor med alla småttingar på min praktikplats!

Kommentarer
Postat av: emma

Emma vad är det jag läser... du fuskade med marängerna..... haha din lilla fuskare..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback