Uppsnärjd i det blå

Vad är det med vädret nu förtiden? Sol-regn-sol-regn-sol-regn...........tjatigt värre.
Jag har iallafall varit effektiv idag, storhandlade imorse med wille som började lite senare idag, hem och gjorde iordning salladen som blev jättegod med lite justeringar på dressingen. Åt lite lunch och tog med mig fröken hedström till A9 spåret och gick långpromenad, droppade av henne hemma hos svärföräldrarna, åkte och hämtade mamma på jobbet, vi åkte ner på stan o kikade lite, införskaffade kattmat och linsvätska (jättekul) nu sitter jag här och har nyss tryckt i mig jordgubbar med grekisk yoghurt och akaciahonung. Jag har kommit in i en "grekiskyoghurtfas", inte sådär jättemagert direkt men desto godare..en (dryg) matsked om dan har väl ingen dött av? ;) Gårdagens mellanmål bestod också av grekisk yoghurt men med vindruvor, satsumas, galiamelon och linfrön istället för jordgubbar. Godare än något godis.

   

Nästa torsdag bär det av till huvudstaden för att sen på fredagen se (snarare lyssna på) Bruce Springsteen. Ska bli jätteroligt, jag är ju inget storfan direkt men solsken (för det har jag beställt), musik, roligt sällskap och en och annan öl så kan det knappast bli tråkigt. Anna & Fredrik ska låna en lägenhet i Vasastan medan vi först hade tänkt bo på hotell, men smidiga som vi är så väntade vi ju såklart till sista minut med att kolla lediga hotell och när Bruciebruce kommer på besök tre dagar i rad så kan man ju drömma om att det finns nåt ledigt. Men lyckligtvis har vi fått låna willes kusin Joels lägenhet på kungsholmen för den står ju ändå tom!! Hurra! Det är ju bättre än hotell för det är G.R.A.T.I.S! :) Hotellfrukost kan man ju få ändå. Det är sommarens första "event" och det ser jag fram emot. Efter det hoppas jag vi kan fixa nåt bra till Barcelona!


Kommentarer
Postat av: Karin

KOm hem till mig och laga mat nu= kRam

2009-05-27 @ 08:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback