"viktväktarsallad"

I brist på fantasi och ork så tänkte jag göra ett stort lass med sallad som jag kan äta hela veckan, en del kallar den viktväktarsallad en del kallar den kort och gott för sallad...;) (har även hört "sjudagarsallad")
Det finns några olika varianter runtom på nätet men jag tänkte köra på denna:

1 kilo vitkål
2 stora morötter
1 purjolök
1 röd paprika

dressing:
1DL olja (raps, el linfröolja)
1DL vinäger (jag tog äpplecidervinäger)
1 msk socker (kan minskas)
½-1 tsk krossad vitpeppar
2 tsk salt
(salladskkrydda)

Strimla vitkålen och paprikan. Riv rivmorötterna och hacka purjolöken. Lägg i en stor skål, häll över dressingen, och rör om. Förvara under en plastfolie så håller salladen sig längre. Hållbarheten är närmare en vecka.
Svårare än så blir det inte.

Bon Appetit! ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Postat av: cornelia

aha..ja det där lät ju inte så svårt! men gott..ska jag nog laga till..puss kramm

2009-05-25 @ 15:10:06
URL: http://www.corneliab.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback