Hårt mot hårt mot ensamheten

Ibland när jag tänker efter så har jag ganska dålig koll på vad mina kompisar verkligen gör på sitt jobb. Det känns litegrann som i "Vänner" och ingen vet vad Chandler faktiskt jobbar med. Ever had that feeling?
Vad gör du på jobbet? När jag jobbar känns det som om rutinerna i verksamheten ligger som ett smäck under dagen, och tur är väl det annars skulle både barn och personal bli vilse i pannkakan. Men däremellan kan vad som helst hända, och med barn runtom sig så blir det aldrig tråkigt.
Men det händer saker i andras liv också på jobbet, min kusin till exempel var med och förlöste "sitt" första barn häromveckan, hon läser till barnmorska - hur häftigt är inte det?! Elin, min brors sambo jobbar på Ystads djurpark där några zebror skenade och en bröt nacken och dog i Elins knä....inte så häftigt alls snarare tragiskt men hur ofta händer sånt på ditt jobb? Inte på mitt iallafall det kan jag lova. Men det händer mycket annat häftigt, om man ser till barns utveckling och det är faktiskt himla fascinerande.

Ja det var väl dagens djupdykning i livet.


Det är ansträngande att vara så filosofisk. Ni vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback