Snabba avslut, snabba svar

Okej dilemmadilemma.
Det här med den där förbannade svininfluensasprutan. Att ta eller inte ta. Jag ska ju ut på praktik i två veckor på småbarnsavdelning som vanligt och jag vill inte riskera att smitta de små liven eller bli smittad själv. Så eftersom det verkar omöjligt för oss "vanliga" människor att få tag i vaccinet så mailade jag chefen på det område som jag tillhör med min VFU, och frågade om det fanns chans att få ta sprutan när det var dags för personalen att ta den. Jag fick ett telefonnummer till en sköterska som åker runt och vaccinerar och hon sa att det var dags för personalen på "min" förskola nästa vecka OM hon hade nåt vaccin kvar. Och då kunde jag få den i samband med det. Jaamen dåså tänker ni! What to do tänker jag! Jag hör så mycket knashistorier om att man blir sjuk av den där jäkla sprutan....och jag har inte tid att vara sjuk under VFU:n!!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag har tagit sprutan och mådde inte ett dugg dåligt! Hade lite ont i armen men det var det hela. Så man behöver inte bli dålig, bara så du vet! Puss och kram

2009-11-09 @ 20:07:51
Postat av: emelie

Jag har också tänkt fram och tillbaka hundra gånger men tänkt och ta nu till slut...Om man nu får den någon gång!

Nästan alla jag hör som tagit den blir sjuka,feber,frossa...men bara för knappt en dag och sen är det borta men lite värk i armen kanske...suger ju att vara sjuk men kanske är bättre med en dag än veck(a/or) om man får skiten...men det är svårt..

Postat av: Emma

jaa men det får nog bli så att jag tar den..om hon nu har nåt vaccin kvar vill säga...gud det känns som vi är med i nån såndär "världen håller på att dö ut" film ibland...blir jag sjuk så blir jag sjuk, blir jag det inte så är jag glad för det! :)

2009-11-09 @ 20:24:25
Postat av: Anonym

Ja så känns det faktiskt,lite otäckt...men de som blivit sjuka har ju blivit jädrigt sjuka och det slipper jag heslt:)

2009-11-10 @ 08:05:56
Postat av: Maddis

Hej söta du, jag har tagit den och vart inte sjuk för fem öre:) De enda jag fick var ont i armen typ två dagar så de kan man leva med. Oxå trött på skit influensan ska du veta!

2009-11-10 @ 11:34:16
Postat av: Anna

studentlivet är riktigt knapert ;P tur att det är jul snart!

2009-11-10 @ 15:44:04
URL: http://annahook.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag blir arg när jag läser detta. Hur kan man fundera över hurvida man vill eller inte?

Vaccinet i värmland är helt slut. det finns fortfarande människor i riskgrupperna som inte fått möjlighet till vaccin som snällt väntar på sin tur. Vilka borde gå före en student på vfu i två veckor. Antingen tänker man "Jaamen dåså" och "What to do" eller så funderar man på vilka man indirekt tränger sig före...

2009-11-12 @ 16:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback