Men en stormnatt kan du höra Nån som ropar: Hej hå! Ifrån havets djup det kommer Och det låter så Hej hå! Hej hå!

Jag är tillbaka på torra land. Jag tackar alla makter i universum för detta. Om jag inte var förtjust i att åka båt innan hemfärden från Tallin igår, så kan jag nu tillägga att jag aldrig mer vill åka båt. Ever. Jo om det är en resa på max 3 h. Och inte när det är typ 20 sekundmeters storm mitt ute på havet!! Det började i stort sett direkt när båten lämnade hamnen och vi skulle sätta oss att äta, jag beställde en caesarsallad.......det var ett waste of money vill jag påstå när jag inte kunde äta nåt för helt plötsligt mår jag nåt så grymt illa. Jag som aldrig har varit åksjuk i hela mitt liv. Jag ska aldrig mer håna nån som är åksjuk...
Wille mådde inte heller toppen så vi införskaffade "åksjuketabletter", men jag tror man ska ta dem i förebyggande syfte va? Dom hjälpte iallafall inte speciellt mycket. Båten gungade och skakade och tillslut blev jag tolv år och ringde mamma...från ingenstans i Östersjön och grät en skvätt och talade om att det här kunde vara mitt sista samtal i livet....vilket min kloka mamma inte trodde på och tur var väl det. Så summasummarum är att jag har sovit max två timmar inatt, osammanhängande - jag har aldrig mått så illa i hela mitt liv & jag ville verkligen bara kliva av båten och då blir det fan extra jobbigt när man inser att det är ungefär 15 timmar kvar innan man får sätta foten på asfalt. No more boats for me!

Men övriga resan har varit jättemysig! Och ditresan var faktiskt smärtfri men man kan väl få överdriva en smula för att få känna att man lever?? ;) Hytten vi hade var jättefin (för att vara en hytt.....) det fanns fruktfat och mousserande - all for free o det gillar vi! Väl i Tallin kollade vi in hotellet och sen tog vi och utforskade Gamla stan och dylikt, en söt stad med kanonkass shopping så min plånbok var mäkta stolt över mig! Käkade middag på hotellets restaurang på kvällen, den hade fått väldigt bra rykte så vi testade. Willes mat var helt galet gott, min skulle säkert vara helt fantastisk om det inte var så att dom missade o skriva i menyn att det var färsk chili i, och min mun ville ta livet av sig. Även wille reagerade så jag talade om för servitrisen att dom måste ju för fan varna! Hon pratade med kocken som bad om ursäkt och frågade om jag ville ha nån annan maträtt, men då orkade jag inte krångla. Men sen hade dom iallafall bjudit på min maträtt och våra två efterrätter visade det sig på notan så det var det värt ;)
Alkohol har inhandlats en hel del - till billiga priser så nu känns det nästan som vi behöver ha bjudning snart :D

varför envisas vissa hotell med att ha ett sånt här fönster in till toaletten?

 

ingen stad utan mcdonalds va!

 

döm min förvåning när vi såg detta från fönstret..nån slags slitzfotografering var på gång!

I Estland äter dom "Sips"! det tyckte jag var väldigt kul.

 

Och såhär ser jag ut när jag mår bajs ute på havet. Det ska tilläggas att jag "sov" hela natten med kläderna på, även sminket var kvar och det är nåt jag hatar men jag kunde inte stå ut med att stå upp för att tvätta mig. Det var nästan så jag låg med skorna på också - ifall jag skulle behöva leka titanic. Jag låg faktiskt och försökte komma på hur pippisången går som sjungs i pippi på dom sju haven...det enda jag kom ihåg var 'kalle teodor'...

Men nu är jag hemma och sängen skriker efter mig......direkt efter Anna Anka & co.

And by the way, 6 november släpps kents nya skiva! Yeeey!


Kommentarer
Postat av: tove

Härligt emma förutom att du mådde illa.. men väldigt fina kort.. och mys att ni hittade på lite kul ihop... ses snart hoppas jag saknar dig puss puss

2009-10-06 @ 13:08:12
Postat av: Anna T

Härliga bilder:)

Glad att ni kom hem oskadda

pusskram

2009-10-06 @ 19:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback