Five pretty birds?

Jag har ju tidigare nämnt att det är lekis jag går på och inte universitetet. Iallafall så, idag har jag redovisat mitt lilla matteprojekt.


"Fem fina fåglar" i ny tappning ;)
Nu kan ni arbeta med färger, och antal med era små barn :D
(Ha i bakhuvet att jag läser småbarnspedagogik så detta ska alltså gynna 1-3 åringar...inte 25 åringar.)

Fem fina fåglar satt på en gren, en ramla av och då var det bara fyra fåglar kvar.

Fyra fina fåglar satt på en gren, en ramla av och då var det bara tre fåglar kvar.

Tre fina fåglar satt på en gren, en ramla av och då var det bara två fåglar kvar.

Två fina fåglar satt på en gren, en ramla av och då var det bara en fågel kvar.

En fin fågel satt på en gren, den ramla av och då var det bara grenen kvar.

 

You kids have fun now!



Kommentarer
Postat av: helen maria bäckström

KUL!! jag gillar den. jag gillar verkligen fåglarna, jättefina!!

Postat av: tove

FIIINT emma va du e duktig

2009-10-21 @ 20:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback