Don't let me get me

Jag hade egentligen ingen lust med den här dagen kände jag imorse. Var supertrött och allmänt kinkig.
Dagen har väl ändå gått förbi rätt smärtfritt och nu har jag precis landat i soffan efter jag kört hem Maria. Och egentligen har jag inget mer att säga än det. Varför nu ens jag skulle skriva det...för det var ju inte jättespännande direkt.

Men jag ordbajsar väl lite till i brist på annat. För bra tv-program är det ju inte gott om.
Jag ser så himla mycket fram emot att bara få sova uuuut. Eller iallafall inte ställa klockan. Sen ska jag träna lite, och bara ta det lugnt. Försöka njuta av att inte göra nåt. Det är en utmaning i sig.

Madde, camilla och jag hade hur mysigt som helst igår. Och för övrigt så bor Camilla och Martin och lilla Sigge helt otroligt fint. Vilken utsikt...! Nästa playdate är inte långt härifrån :)



Och för övrigt i livet så är det höst, mörkt och blåsigt. Det innebär ju som för de allra flesta, mer soffhäng, tända ljus och stora koppar te. Så det kunde ju ha varit en aktivitet imorrn, att bara ligga still, läsa och dricka te. Men FYI så ska det ju självklart bli toppenväder imorrn. japp 15 grader (wow) och strålande sol. Men det ska jag väl försöka ta vara på. Soffan står ju kvar efter solnedgång.

Ni vet hur det är olagligt att dra ut klorna på katter i Sverige? De förlorar sin naturliga försvars"mekanism"...men om man opererar bort stämbanden då??? Jag börjar lätt få krupp på de två jag har här hemma, som efter 5 år i livet inte har lärt sig när "mamma" inte har lust att samtala. Wille anser att jag får skylla mig själv för att jag alltid "svarar" när dom 'pratar' med mig........men hur kan det komma sig att dom tajmar varandra så inåthelvete?! När en har slutat tjata, och jag får lugn och ro...så sätter den andra fart direkt. Är dom rädda för tystnad? Har jag råkat få de mest pratsamma katterna på planeten? Kan jag reklamera?!

Sådär, nu tycker jag att jag har ordbajsat på ganska bra och lika innehållslöst som det är, lika nöjd är jag för det.

Kommentarer
Postat av: Hanna

du, min katt ar varst,jag lovar!!Det ar helt sjukt. Imorse blev jag till och med osams med J pa grund av djuret. Nar jag gick hem ifran sa var jag lite latt orolig over vad han skulle kunna gora mot stackarn. Far se om jag har nan katt kvar nar jag kommer hem ikvall...det vore ju val inte hela varlden iof...jo da ;)

Men stambanden ja, de skulle man ta bort!Djavla djurskyddslagen...;)

2009-09-23 @ 10:43:38
Postat av: cornelia

ja hanna!! din är värst!!!!!!ja de där stämbanden har vi pratat mycket om..men det är med olagligt har vi fått reda på(jag o hanna) seriöst..släng de i handfatet och spola vatten på dem;) kramm

Postat av: Emma

dom små liven är verkligen en smärta där bak ibland! Men ibland raka motsatsen så jag får väl nöja mig med att skaffa öronproppar eller så! Det där med vatten har vi redan testat smått sörru ;)

Puss på er

2009-09-23 @ 18:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback