Att skratta sig till sömns.

Igår somnade jag med ett leende på läpparna. Eller okej, jag skrattade mig själv till sömns. Smått hysteriskt emellanåt. Anledningen till mina skrattanfall var den här:

Konsten att skriva om rätt så negativa upplevelser på ett icke allvarligt sätt är inte så tokig. Sen att vissa saker faktiskt bara är roliga gör saken bättre. Mia Skäringer skriver rakt från hjärtat med en touch av "krillehöladialekt" och jag älskar såna här böcker. Jag missade hennes "show" på KAU och i khamn, och jag vet att hon kommer till degerfors men där var det slutsålt men en extrainsatt show mitt på dan....men just nu nöjer jag mig med boken.

Det stycke jag skrattade mest åt igår kväll var när hon beskriver hur det var att föda barn: "Håll tillbaka. Tryck på. Hjärtljud. Stjärtljud. Lavemang så man inte skiter på sig. En mellangård som exploderar. Bara Sörgården och Norrgården kvar. Vart ska lilla Olle ta vägen, eller vem det nu var som bodde i Mellangården?" Sen i slutet av kapitlet skriver hon: "PS, jag sökte på google. I Mellangården bor Lisa, Lasse & Bosse. DS."

Hahahahahahahaha.


Kommentarer
Postat av: emelie

å den måste jag me köpa,hänger inte med i bokvärlden så jag visste inte den kommit ut...!

2010-04-29 @ 12:17:06
Postat av: Emma

Det tråkiga är att den är supertunn! Men man kan ju läsa om den =D

Postat av: emelie

okej,synd då...men ska införskaffa den snarast,får bli semesterläsning:)

2010-04-29 @ 18:33:33
Postat av: Emma

ja gud va härligt för dig, ligga på beachen och läsa och fnissa för dig själv däremellan =)

2010-04-29 @ 18:55:33
Postat av: helenmaria bäckström

den där boken... vill jag också läsa!

2010-04-29 @ 21:58:04
URL: http://helenmariabackstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback