Come back when you can

Hejhopp va ont i häcken jag har efter cykelturen till Madde...det känns säkert ännu värre imorrn. Min sadel är stenhård och jag tror minsann jag måste köpa nåt sånt där "gelésadelskydd" och sätta över om jag ska kunna cykla mer. Till råga på det så blev jag nästan påkörd av världens mest bittra och sura gubbe på hemvägen. Jag cyklade på fel sida, men det gjorde jag för att jag skulle svänga av precis, till en annan gata. Han kör mot mig, lägger sig extra nära och tutar och höjer handen. Oh please, get a life, det fanns inte en bil eller själ i närheten så han kunde gott o väl ha svängt ut lite men han var ju en sån där natural born bitterbritta!! Jag hade god lust att cykla efter honom för att skrika lite på honom, kanske få in ett litet slag här o där också men det regnade så jag cyklade vidare.

Och apropå regn, vad hände med solen?! Jag blir så fysiskt trött av att inte ha solsken så jag vill helst bara sova, hela tiden. Får nog be maria att vi ska ha lite torsdagsmys sen istället för promenad. Imorrn ska jag tvätta hela dagen, och jag tänker göra en rejäl städning för att sen bara njuta av helg och en sambo. Kanske vill han åka till karlstad med mig på lördag och låtsas att vi har pengar? Skulle vilja byta ut vardagsrumsmattan...har äntligen insett att en vit ryamatta inte funkar när man har två katter som dels fäller, och ibland kräks (VARFÖR spyr alltid katter på mattor eller saker gjort av tyg?!) plus att jag har själv spillt nångång eller tre, på mattan. Wille med. ....så en grön kanske vore nåt? Det är ju ändå vårigt?

Vår studiegrupp har iallafall gjort klart delkurs två första gruppuppgift idag, så one down...four to go! Den ska egentligen inte vara inlämnad förrän om tre veckor tror jag så det känns ju alltid bra.
Men ingen vila för det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback