Round Here

Här sitter jag och äter naturgodis (som för övrigt som vilka chips som helst!)och latar mig medan Wille lagar kvällens måltid som ikväll kommer att bestå av lax i god sås med räkor och gratinerat potatismos. Tro inte att jag inte hjälper till...jag har ju skalat räkor och potatis! :)
Dagen har faktiskt varit himla skön må jag säga! IKEA blev ju som vanligt inte vad man har tänkt sig, mattan vi skulle ha var slut...och kommer in IMORN! Så eftersom jag har bestämt att vi nu ska ha en illgrön matta i vardagsrummet så får jag åka dit imorrn IGEN. Jag är väl inget fan av illgröna mattor egentligen, men just nu i den här lilla lägenheten som vi håller på att växa ur, så tror jag det kommer ge lite ny luft och lite vårkänsla. Det är viktigt. Vi gjorde också ett inhopp på Plantagen där vi köpte två finfina pelargoner till sovrummet, ljusrosa. Så nu känns det lite vårigare även där.












Jag provade årets första GB-glass och det blev magnums nya gold eller vad den heter, den var helt meningslös skulle jag vilja säga. Tacka vet jag en hederlig magnum mandel. På hemmaplan igen, så blev det storstädning. Wille spenderade två timmar med att skrubba ren vår dusch.............det lät väl fräscht? Nu glänser den iallafall. När städningen väl var klar begav vi oss till Hemtex för att Wille skulle utnyttja presentkortet han fick av mina föräldrar i födelsedagspresent, han behövde ny kudde. Det slutade med att vi både kom hem med nya kuddar, så nu ska det bli intressant och se om man sover mer smärtfritt.







Nu ska jag korka upp mitt nya favoritvin: Cumplido. Fiffigt nog är det i PET-flaska, perfekt för utflykter med andra ord ;) Vi firar att det är fredag, att livet är allmänt skönt och att jag kammade hem ett VG till på ett arbete! Ha en härlig fredagskväll folks!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback