Nine crimes

Den här oturen som tycks förfölja mig med diverse slag av minnesluckor och dylikt, har ännu inte gått sin väg. Istället späddes oturen på idag med en fet böter. Min mamma och pappa har bott på samma gata exakt lika länge som jag har existerat, dvs tjugoåtta år. Jag har aldrig hört talas om att nån har fått en böter där. Det är radhus med egna uppfarter men när jag är där brukar jag ställa mig på gatan framför deras hus, ofta i fel riktning - och så var fallet idag. För det fick jag inte mindre än femhundra jävla spänn i böter. Ja, det var jag som gjorde fel men det går mig liksom emot att nån bitter människa får för sig att ge mig FEMHUNDRAKRONOR för det! 250 kr hade inte heller varit roligt, men kanske något mer humant. Jag ska skicka min blodhund William på detta fall. Även om dom inte tar bort boten ska dom ha sig en avhyvling. Man kan säga att securitas fixade så jag kan köpa ett par converse mindre när jag är i USA - tack för det securitas! (och för er viktigpettrar som menar att jag fixade den biten bra själv...jag vet.)

Men eftersom jag inte tänker låta bitterbrittor från securitas (så då har jag överanvänt ordet SECURITAS) förstöra mer av min dag som för övrigt varit bra, så lägger jag dem nu åt sidan en stund. Bortsett från denna incident så har jag varit ute och gått och varit och handlat med storebror. Om en stund kommer han, elin, stefan & kristina på mat och vin. Det händer inte varje dag när man har en bror som bor längst ner i sverige så det ska bli trevligt.
Ska bara klippa klorna på katterna först eftersom hunden Lina kommer med...och har man alienögon i ett hus med två kattdamer i sina bästa år så får man passa sig lite extra!

Imorrn är dagen före dopparedan så att säga, på onsdag morgon bär det av till US of A. DET kommer bli det bästa på länge. Ska bara se till att min otur inte kraschar planet. Då blir mamma ledsen. =)

Tills vidare får ni lyssna på en gammal, deprimerande, ledsam, tragisk men vacker låt!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Inte kul med böter. Här i vår kära huvudstad fick jag 900(!!!) kr i böter.. helt jävla sjukt! Hoppas ni får en härlig resa! Kram kram

2010-08-09 @ 18:41:31
Postat av: Nisse

Securitas = Låtsaspoliser som inte klarar och komma in på polishögskolan,och måste istället hävda sig genom sin makt dom har som simpel lapplisa hahaha. jag tycker att du ska överklaga p-boten så långt det går... bestrid den helt enkelt så kan dom inte skicka den vidare till inkasso eller kronolle... BESTRID BESTRID!! vad du än gör så betala inte det dom kräver dig på! //Nisse

2010-08-10 @ 18:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback