You gave me a weak heart, God gave me a soul.

Idag bestämde jag mig för att soppa skulle bli kvällens middag. En av mina favvosoppor är potatis och purjolökssoppa och till den ska man ha persilja. Så jag gick in i butiken och tog ett paket fryst persilja. Och kom hem med ett paket fryst dill. Jag blir så trött på mig själv. Jag var fullt medveten om att det var dill men det kopplade inte. Koko?
Det kan ju ha o göra med att jag satt i skolan mellan 9-15 och svalde massa information om detta förbenade examensarbete. Jag hade ett syfte som jag tyckte var så bra...självklart kommer läraren och ska stöka runt i det. Okej hon menar väl och hon hon hade några bra poäng...men jag ska iallafall låta min handledare säga sitt!
Madde o jag ska ses på gymmet imorrn och sen åker vi hem till henne i Ölme och sätter oss och kollar över allt så man kan börja skriva nångång. Ölme borde vara THE PLACE to be ;)

För er som blir soppsugna nu när hösten har tokövertagit landet så kan ni ju alltid testa ovannämnda suppe!

This is what you need:
12 dl vatten
3 grönsaksbuljongtärningar

ca 4 potatisar
2 purjolökar
1 gul lök
1 dl lättcremefraiche
1 dl hackad persilja

Do it like this:
koka upp vattnet och buljongtärningarna

tärna potatisen och skär purjon och löken i tunnare ringar
Lägg i det kokande vattnet, låt koka under lock ca 15 min tills potatisen är mjuk.
Ta av plattan och tillsätt creme fraichen och persiljan, mixa soppan slät!
ÄT.SÖRPLA.DRICK.GÖRVADDUVILLBARADUSMAKAR.
Gillar du den så good for you! If not, tough luck! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback