EMMA

Vi pratade om namn i skolan idag. Jag sökte på 'Emma' idag och hör och häpna, det finns 4 (FYRA!) män i Sverige som heter EMMA. Hallå, vad missade deras föräldrar? Men jag förstår dem, det är ju ett himla bra namn.....;) Och galet uttjatat och vanligt. Men det stod även på sidan att Emma börjar minska i popularitet. Det betyder även "stor, väldig" och härstammar från Tyskland. Så nu vet ni det.
Häromdagen googlade jag även på hela mitt namn, och då kom det upp att jag fyller 83 år på torsdag. Farmor och jag har alltså bytt identitet. Jag tror hon gillar't!


Kommentarer
Postat av: Fredrik

sjunker i popularitet alltså? jag som vill döpa mitt kid till emma eller ida. jahaja, då får det bli det sistnämnda! synd för dig ;p

2010-01-27 @ 16:10:22
Postat av: Emma

haha men du kan väl döpa henne till Ida-emma? Dubbelnamn kommer igen vet du!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback