Ett härligt inlägg om....kräks! Igen!

Då vet jag iallafall att jag inte är immun mot magsjuka. Så kul skulle vi visst inte ha det. Natten till lördag sov jag som ett barn och tur var väl det med tanke på att jag har varit vaken hela den här natten. Egentligen vet jag inte varför jag sitter här och skriver då det tar sissodär skitmycket energi att ens sitta upp. Men Wille har just åkt och jag känner mig lonely såklart..datorn är ju ett sånt himla bra sällskap! ;)
Anywho, så var det en bra dag igår, vi skulle göra hemmagjord sushi med mamma o pappa så vi åkte in allihop till kga på förmiddagen och handlade lite på den asiatiska butiken....jag mådde inte dåligt förutom lite magkatarr symptom..och tankarna på att jag ska bli magsjuk har ju vart där hela helgen så det var ju inget nytt att jag kände efter lite extra. Sushin blev jättegod men jag kände att jag blev mätt på typ ingenting och efter en stund var jag tvungen att lägga mig ner...för att senare gå hem. Tog en dusch och la mig och somnade...men vaknade kort efter att magen blivit värrre och jag mådde ILLA!

Så inatt har det sprungits på toaletten varvat med djupa blickar ner i en hink. Wille har pysslat om mig till den mån man kan konversera med mig när jag har kräkpanik och emetofobi. Kall handduk i oannan och hela kitet. Det kanske låter urlöjligt, vad är det som är så hemskt med att spy egentligen kan man tycka. Men jag kan inte förklara det. Strax innan man ska spy så får jag stickningar i hela benen och armarna, jag svettas så det rinner i hela ansiktet och jag hyperventilerar....och i slutändan kan jag inte spy ändå, utan gör bara äckliga ljud och hulkar...mycket underligt, som alla som känner mig vet har jag inte spytt sen jag var 4 år...inte ens på fyllan så det finns nån blockering i min hals gissar jag?! Hursomhelst, så mår jag minst lika kasst även om jag inte ger hinken mat. Om vi ändå pratar äckel.

Wille var iallafall min hjälte och låg vaken på helspänn till 4 inatt innan han inte orkade mer. Imorse fick han och mamma åka upp till djurhemmet och ta mitt jourpass då det var min tur idag....tack så jättemycket till er!
Jag känner mig något bättre men inte bra för fem öre och jag har inte tid att vara seg och sjuk för jag har MASSOR i skolan att göra!

Så imorrn får det allt vara något mer återställt.


Jag bjuder på en strålande sjukbild!

Dom fina sushibilderna får jag lägga in en annan dag för bara tanken på sushi nu får mig att ...ja spy.

Kommentarer
Postat av: Karin

Så du och jag gumman har haft en likadan helg!!Jag hatar att vara magsjuk!Och precis som du trodde att du jklarat dig så kände jag med till jag vaknade av att jag skulle gå upp och kissa...gick och la mig igen å så var det igång!! :( Bläää hoppas du känner dig bättre nu!Och tur att vi har våra hjältar!Kram

Postat av: Anonym

Gravid.

2010-01-31 @ 20:56:55
Postat av: Tove

Bäjby du min lilla fina flicka... hoppas du blir bättre snart.. magsjukan är det äckligaste aldrig kul... till helgen kommer jag hem... hoppas på ditt fina nylle då

2010-01-31 @ 21:09:38
Postat av: Emma

Karin, visst är det så himla tråkigt!! Nu hoppas jag vi har haft vårt på ett bra tag.



Anonym, intressant analys men nej.



Tova, I'm all yours honey.

2010-01-31 @ 21:13:38
Postat av: petran

krya på dig lilla snärtan:)

2010-01-31 @ 21:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback