Friday night bites!

Okej jag antar att de flesta INTE kunnat missa att det är jävligt hett att vara vampyr i dagsläget? Häromkvällen kollade jag på peoples choice awards på STAR, och där vann en tv-serie ett pris för nånting....jag var inte så koncentrerad....iallafall, serien hette The Vampire Diaries - så den var jag ju såklart tvungen att se. Så igår betade vi av de fyra första avsnitten, jag tror inte det fanns så många änsålänge. Och, funny story! Vi har: självlart en vampyr, vi har en bar/restaurang ink. servitris som killarna slåss om, vi har ett syskonpar, vi har skog, vi har tjejen som vampyren högt och tydligt säger att han inte kommer kunna hålla sig i från, vi har ju såklart även den onda vampyren (självklart är han släkt med den goda) kroppar som hittas halvslaktade i skogen - och som antas ha blivit bitna av djur, vi har även oförklarlig dimma och en grupp människor som jag inte riktigt vet vad dom är än eftersom det slutade med att dom "insåg att vampyrerna var tillbaka och att dom måste göra nåt" igår....
Förstår ni vart jag vill komma? Ser ni några likheter med: True Blood?? Twilight?? Till och med den kassa filmen Jennifers Body har sina moments som man kan känna igen i serien.

Lite skrattretande såklart. Kommentarer som: Men guuuud va är det här! Kan ingen göra nånting nytt nuförtiden eller?! Ska vi fortsätta se eller? Fan va töntigt...osv.

Vi fastnade såklart och wille konstaterade att va lätt det är att bli 'hooked' på saker och ting. Jag kan bara hålla med. Ikväll får vi nog kolla på resten av avsnitten. Nerds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback