there's a first time and a second time, you've got to hold on.

Strålande dag på jobbet. Det är alltid lika roligt att jobba där man känner sig välkommen & behövd! Efter jobbet har jag snabbstädat och bakat bröd, och jag kan än en gång säga till mig själv att: Emma, du har inte och kommer aldrig få din brors talang för bakning. Och bröd är rätt trist att baka tycker jag. Men hursomhelst, så blev det nån form av grova frukostbullar. Rågmjöl, vetekli, lantbrödsmjöl och lite vetemjölspecial var väl huvudingredienserna.


Lite sesamfrön fick dekorera dom små liven.


Udda var inte road och sjöng serenader nedanför min ben mest hela tiden.

De senaste timmarna har jag ägnat åt att oroa mig för att Wille inte svarade på sms som jag skickat, jag prövade att ringa och människans mobil är inte på. Jag som är bäst i världen på att vara dramatisk såg framför mig hur hela boda borggänget har åkt i vänstertrafiken och krockat med nån galen irländare....
När han väääääl ringer upp mig och talar om att hans batteri hade tagit slut fick han sig en liten avhysning. Det är INTE okej att få ens andra hälft orolig. Och med tanke på hur orolig han var när jag var i frankrike i somras, och bodde i ett naturreservat utan täckning...så borde han veta bättre. Så dä så.

Kommentarer
Postat av: Jannike

Nej bröd är inte speciellt upphetsande att baka. Men däremot känns det bättre att ha det i frysen än massa gottesaker som man går och äter av VARENDA dag tills de är slut! Och gud så nyttigt att äta eget bröd istället för det i affären som består av 15 olika E-ämnen!!! Jag tycker bullarna såg jättegoda ut, du får gärna lägga ut receptet om du har tid och lust!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback