Har du sett herr kantarell?

Igår tog jag skrotbilen för att åka ut till Cornelias stuga ute i revsand, där väntade corny & tove med god rabarberpaj. Efter en stund slog det oss att vi borde gå ut o kolla efter kantareller, jag som ogillar skog och insekter skickade ut tove på en förcheck, och hon kom tillbaks 5 min senare med hela tröjan full i guld! Så vi tog varsin påse och gick ut igen....och vi fann en hel del - fast tove "skogsmulle" zadik fann mest men var så supergullig och gav sin fångst till mig! Sen när jag hade åkt hem gav de sig ut igen så de fick en hel del de med. Nu står wille och ska göra goda kantarelltoast och det är bland det bästa som finns. Idag åkte jag o wille ut igen till tjejerna efter jobbet och jag har premiärbadat, lite lagom sent sådär! Det var griskallt men väldigt uppfriskande efter en jävligt tuff dag på jobbet!


Making pie!


Snyggo Brunasso




Bästa Tove!


Cornelia har besökt dasset....som jag för övrigt avskyr. Då menar jag alla dass.


Tove hatar inte dass ;)


Mmmmm


Hej & hå


en liten skörd, senare blev det nog 6 dl iaf.
Mumma!

Kommentarer
Postat av: tove

Härliga bilder stumpan.. pöss

2010-07-27 @ 23:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback