Och nu så vill jag sjunga att sommaren är min!

Vilken härlig helg det har varit, och än är den ju inte slut! Igår var jag på loppis med mamma o pappa, fyndade tre böcker! Mitt mål denna sommar är att hetsläsa allt som inte är studielitteratur. Att läsa böcker som man fastnar totalt i är väl bland det bästa som finns! På eftermiddagen hade Elin och Gustav fixat fika och mormor, morfar och farmor kom på besök. Storebror hade gjort egen vaniljsås från scratch och den var galet god, och Elins rabarberpaj var inte heller att leka med. På kvällen grillade vi och Tove joinade familjen Fagerman, gott och mysigt.
Idag hade Tove och jag "soldejt" hos familjen Zadik. Jag cyklade dit vid 10 imorse och sen har vi legat på gräsmattan fram till 14. Sill & potatis blev det till lunch i solen, och det är lätt beroendeframkallande om man är ett sill-fan :D
Nu har Tovsan åkt till Oslo för att jobba där i sommar, så när vi ses igen får tiden utvisa...
Jag har en rabarberpaj i ugnen (också beroendeframkallande) och om nåra timmar kommer sambo hem igen: för gott! Okej då, över sommaren iallafall! Det får duga sålänge.


Tove har fått dille på att rensa maskrosor...lilla husmor.


Medan jag gillar att lata mig..




Storebror och deras "bebis" Lina


Elin


Tittut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback