New York New York

Jag gillar mig själv rätt mycket dagar som denna. Att jobba 07.45-16.30 är för mig ett ganska långt arbetspass eftersom jag inte jobbar varje dag utan går i skolan...men jag gillar verkligen mitt val av yrke. Det må vara pissavlönat men att umgås med barn (barn under 6 år är mer min grej...sen blir de tonåringar direkt nuförtiden...) hela dagarna kan vara ibland påfrestande men mestadels väldigt roligt. Och att vara på ställen där man trivs med personalen gör ju såklart saken självklar. Efter dagens arbete storstädade jag, inte för att det är nån större vits eftersom Wille kommer hem imorrn och han har en tendens till att stöka till....men det antar jag att man får göra i sitt eget hem? Kanske. Är man pedant så är man. Som belöning gjorde jag scones som nu sover gott i magen. Imorrn jobbar jag bara 13-16, vilket ger mig sovmorgon delux. Jag funderar dock på att gå ner på stan och klippa topparna...det behövs.

I augusti är det ju dags för mig och Willy att besöka familjen Saracini i USA. Det ser jag väääldigt mycket fram emot. Den här gången har jag lovat Wille lite beachtime också eftersom han är ett solfreak. Men vi tänkte också ta nån/några nätter i N.Y. Jag har ju varit där några ggr förut men bara dagstripper. Så för att vara lite nördig läser jag lite om New York nu i en väldigt typisk reseguide. Lite småkul läsning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback