When my heart was high

Fy fan vilken konstig dag det här har varit.
Vi hade en ganska rolig förmiddag när vi satt och gjorde klart vår presentation till show & tell. Det är så lätt ibland att bli tolv år och allt som är fel är roligt. Innan vår lektion började såg vi en undulat i en buske utanför fönstret. En grön undulat. I en buske. Det regnade och var inte sådär mysvarmt...nej det var kallt.
Undulaten beslöt sig för att flyga iväg. Hej då med dig. Inte så mycket man kan göra när en undulat bestämmer sig för att flyga.

När vi hade rast satt den gröna undulaten på andra sidan korridoren, i en annan buske. Charlotte var modig och stack fram en pinne. Undulaten tackade ja till inviten och klev på. Efter många samtal till diverse veterinärer, djuraffärer och polis bor undulaten numera i Kristinehamn, hemma hos ingen mindre än Charlotte. Vi fraktade honom i en kartong hem till min mormor som är självtitulerad fågelexpert efter år med fåglar av alla de slag. Där fick undulaten med sig en bur och mat. Hemma hos Charlotte fick han flytta in i sin nya boning och efter en tid ute var han så trött så han satt i stort sett och sov samtidigt som han mumsade på hirs. Han heter numera Gwen. Vi bestämde att det skulle bli en feminin han. Gwen Stefani är galet snygg och undulaten likaså. There you have it.

Dagens ris går till tre vuxna kvinnor som kallar sig pedagoger på universitetet, som tyckte att det var viktigare att "klippa, leka, lära" än att rädda livet på Gwen. Om det hade varit en barngrupp som hittat en undulat undrar jag hur ni hade hanterat situationen. Ni ska vara glada över att ni har studenter som brinner för levande ting och har empati. Jag tyckte att ni bemötte situationen rätt kasst idag, bara så ni vet.

Det har minst sagt varit en konstig dag. Inte varje dag man har operation undulat.


Charlotte, jag lånade bilden från dig, hoppas det gick bra! :)

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Gwen mår bra, tror jag, och har gjort allt som jag tror att burfåglar brukar göra - ätit, druckit, bajsat och klättrat. Men han hetsåt så ett tag så jag tog faktiskt bort maten, men ska ställa in den snart igen. Tycker det vore synd om han skulle äta ihjäl sig nu, lix! Var inte så lätt att ta en bra bild på han dock, eftersom han, som du säger, typ satt och sov i maten. Ni är välkomna när ni vill! Vi får se om den rätta ägaren hör av sig, men hoppas inte. :D

Postat av: Mia

Charlotte!! Jag är säker på att du blir en underbar mamma!! Tack för idag kära ni! Känns skönt att hänga med folk som har en så god hand med djur! Jag kan känna mej trygg på fyllan ;-) Nejda, men ni är tipp topp!!

Pöss

2010-05-25 @ 23:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback