Full of life

Vad skönt det är att vakna halv nio en solig söndagmorgon och faktiskt känna sig full av energi.
Vi hade matlagningstävling del två igår och nu ligger vi ganska jämt poängmässigt! Det var lite klurigt när mamma o pappa droppade av ingredienserna men slutresultatet blev till förrätt: pumpasoppa med chevrékräm, till det zucchinichips, huvudrätt: smördegsinbakad oxfilé med en gömma av portobella, bresaola, scharlottenlök. Till det mos med en liten gömma av vit tryffelolja, svamp & lök, lite parmesangratinerat. Till efterrätt blir det fransk royalepaj med blåbär och hallon! Gott var det.

Idag ska diverse saker göras, en lååång promenad ska tas, sen ska vi göra mat av ett ton köttfärs som köttbullar, biffar, köttfärssås osv...alltid skönt att ha frysen full med färdig mat och slippa ödsla tid på det. Sen måste jag plugga en stund, och sen får vi se vad det blir resten av söndagen.

Kommande vecka har jag relativt fullt upp skulle jag vilja säga, imorrn ska jag jobba sen står det plugg på schemat, tisdag har jag svurit en ed till mig själv att jag ska TRÄNA, kanske inte hela dagen men det ska göras...har kommit ur fas lite känner jag då man konstant känner sig stressad över arbetet osv. Onsdag är det träff med handledaren, torsdag plugg och fredag ska jag köra mamma till sjukhuset i kstad...kanske tar vi en sväng på stan också...vem vet?!
Min sambo kommer jag knappt att se då han börjar sitt nya jobb (!) imorrn...jajemen, här går det undan. Bytte inte han jobb nyss tänker ni då. Jo det gjorde han. Hur som helst, det blir inte alltid som man har tänkt sig. Så imorrn startar han som gruppchef på viasat/transcom. Ja han ska väl utbildas lite först osv, så hans vecka är schemalagd 8-22 VARJE dag och till med på lördag fast inte riktigt så långt pass....Det kan ju bli intressant.

Men nu är det dags att ta tag i den här dagen innan den tar slut som den så fort gör! Promenad here I come.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback