same procedure as last year?

Vi har som alltid vid den här tiden på året diskuterat julafton. Med vi menar jag mej själv, mamma och pappa. Gustav har tydligen ingen talan. Övrig släkt feel free to butt in anytime. Men varje år diskuteras det såklart att vi ska skära ner på julklappar. Det är en diskussion som har pågått...ja i flera hundra år. Varje år är det likt förbannat en jättehög per person. Vilket kanske betyder att alla ändå är barnsligt förtjusta i att öppna paket...i smyg.
Hur som helst. I år SKA det skäras ner. Och som varje år talar mamma och pappa om för mig att jag som är student absolut inte ska köpa något till dom förutom nåt litet symboliskt...."för dom har ju allt". Skönt att vara 28 år gammal och få bestämma själv hur många julklappar jag vill köpa till dem, är min direkta respons.

Den andra diskussionen, (som också pågått bara nååågra år) är såklart om vi inte ska ta och slopa julmaten helt och hållet och satsa på något annat istället. "För vi är ju så trötta på julmaten".....här skriker jag varje år högt hur jag inte kan leva utan Janssons frestelse, och då är man helt plötsligt tillräckligt gammal för att göra en själv...."för det gjorde du ju förra året"....jahaa......så i år gott folk ska vi äta kalkon. Med massa sås och potatis och brysselkål och pappas goda stuffing. Inte mig emot. Bara jag får en Janssons frestelse. Vi får väl se vad övrig släkt säger om detta.

Nytt för i år kan även bli förflyttning av julfrukosten. Jag föreslår att vi kan ha den hemma hos oss i år. Men vi får se, kalkonen ska ju stå i ugnen ett antal timmar. Och ja, jag vet inte....är man inte hemma och stirrar in i ugnen kan den kanske flyga iväg?

Oh yeah, wille kanske måste jobba på julafton. HEJ TOMTEGUBBAR SLÅ I GLASEN!


Kommentarer
Postat av: madde

Och vi har med sagt att i år minsann då SKA de skäras ner på klappar.. jo tack, jag trort när jag ser´t ;)

2010-10-12 @ 22:04:34
Postat av: Emma

haha, eller hur...jag ska ju köpa alla julklappar på ullared så det kommer bli en hel drös med.....överraskningar! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback