Varning för bröst.

Okej så i dryga veckan har jag haft ont i mitt vänstra bröst. Även om jag inte är speciellt gammal och inte har någon bröstcancer i släkten så blir man lite lätt orolig. Hur som helst. Idag var jag hos läkaren och han klämde sönder mig. Och slutdomen blev en trolig bröstbensinflammation also known as tietzes syndrom...

"Smärta över i regel ett revben i övergången mellan brosk och ben, framför allt på vänster sida. Ibland utstrålning i vänster arm. Till en början brännande smärta, som successivt klingar av och övergår till en molande karaktär. ”Tryck över bröstet”. Oftast kvinnor som drabbas.

Symtomen förvärras av stress och oro, arbete som innebär lyft med armar, statiskt arbete med armarna (datorarbete, bilkörning). Köld förvärrar, värme lindrar."

Med detta i facit så vill jag skylla detta "syndrom" på examensarbetet och diverse annat som stressar mig....och inser även att det ger mig en fin ursäkt till att få duscha VARMT och LÄNGE utan tjat. Just nu sitter jag med en elfilt. Ont gör det ska ni veta, så idag tycker jag synd om mig själv och därför har Wille gått med på att vi ska äta janssons frestelse och prinskorv...haha. Jag ska även knapra nån starkare variant på värktabletter och det kan ju bli intressant med min klena kropp.


=)

 

Jag vill ju såklart påpeka att jag är otroligt glad över att det inte var något värre än detta och alla tankar till er som gått eller går igenom något sådant. Oktober är ju bröstcancermånaden som alla vet och jag stödjer rosa bandet, gör det du med!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har haft precis samma, var också superorolig för jag hade en stör knöl också som visade sig vara en inflammerad körtel... det gick över efter ett tag för mig så skickar en liten tröstkram med önskan om ett snabbt tillfrisknande <3

2010-10-22 @ 20:05:52
Postat av: Anonym

2010-10-23 @ 09:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback