Dagens bok/filmtips?

Hemma igen efter ett dygn i Linköping, med 25 års fest och allt som hör därtill. Mikaela & Tobbes nya lägenhet var grymt fin och ligger mitt i smeten. Jag glömde kameran hemma men hoppas att dom mailar över bilder så småningom för det blev nog en hel del roliga från diverse lekar som var.

Från det ena till det andra. Jag vill så gärna gå o se filmen "Sarahs nyckel"(orginaltitel "Elle s'appelait Sarah"), jag läste boken för jättelängesedan och nu går den på bio. Jag har ju en fascination för skildringar från andra världskriget och har även nu snöat in lite på franska filmer. Förra helgen såg pappa o jag "I gryningens timmar" som precis som Sarahs nyckel berör händelserna i Paris 1942, då judiska familjer fördes bort från sina hem till den stora sportarenan Vel'd'Hiv. Det är ingen upplyftande story kanske men jag tyckte den var väldigt bra. Nu är bara frågan vem som vill se den med mig? Har en känsla av att det inte är Willes cup of tea....Mamma kanske?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback