The pöskhelg

Den här helgen har bestått av mycket, men inte så mycket påskfirande kanske. Jag har inte ätit påskmat och jag har inte fått nåt besök av små sötsugna påskkärringar eller påskgubbar  - trots att jag bunkrade upp med godis för ett helt kompani och faktiskt för en gång skull tänkt öppna dörren ;)
På sin höjd har jag druckit påskmust! Men helgen har varit bra för det. Wille har ju jobbat lördag och söndag, mindre kul men jag har hängt med solen och världens bästa föräldrar. I fredags var iallafall Willy ledig och vi grejade massa ute, och var i väg till Bergslags center och köpte en dvärgsyrén som blir superfin när den blommar....jag håller tummarna för att den kan blomma i år...Den planterade vi iallafall på framsidan. Sen grillade vi och jag skulle testa alkoholfritt rödvin för första gången för jag var så sjuukt sugen på rödvin. Det gör jag dock inte om för det smakade inget annat än svartvinbärssaft trots att det skulle vara ett "bra" vin. Mjaae...jag får hålla mig till alkoholfri öl eller vitt mousserande....alkoholfritt med såklart.


Yuck..


Beer me!


Tände ett ljus för William


Blomma blomma blomma..


Var ute hos min faster och farbror en sväng och ja...solsidan!



För övrigt har jag solat, ätit rabarberpaj - igen, ätit godis, ätit mat....inte konstigt att byxorna börjar bli trånga...Jag har gått vilse i barnvagnsdjungeln och kan inte förlika mig med några barnnamn nu förtiden. Eller dom jag gillar är mer eller mindre upptagna av folk runtomkring...inte folk jag umgås med men som man ändå "känner till"...hur gör man egentligen? Hur känsligt är det? Jag har ett namn som jag har hållt på i flera år om man skulle få en flicka men jag ser att det börjar stiga på alla namnlistor nu och jag gillar inte alla mainstreamnamn....Svårt det här!
Ja det var väl dagens i-landsproblem. Nu ska jag krama på Wille som har kommit hem från jobbet och hoppas att vi kan se en bra film!
Peace.


Kommentarer
Postat av: Kusin-vitamin

Vi kommer köpa en Bugaboo Cameleon antingen ny eller begagnad men jag ska definitivt ha en för den verkar bäst o snyggast! Namn ska vi inte prata om... tycker inte heller det finns några fina längre. Min kompis Stinas bebis ska heta Nora Sally Kristina, med Nora som tilltalsnamn. Fint tycker jag så nu finns det ett namn mindre att välja mellan... Jag har dragningar i livmodern så det känns som bebisen hänger o slänger i bara ligamenten! Men det är väl positivt att den verkar växa...

Ha de bra, Kram

2011-04-24 @ 20:50:26
Postat av: Emma

Härligt att veta vad ni ska ha för vagn! Då är ju ett "problem" ur världen! Visst blir man lite småstressad när folk runtomkring en får barn och alla "bra" namn bara försvinner....jag tror starkt på att döpa Emma Jr eller varför inte William Jr...;)

Min mage är just för stunden stenhård och stramar något ungefär som nån leker marionett med mina ligament...vi kan ju köra samma "symptom" graviditeten ut så har vi nån att bolla med :D

Kram!

2011-04-24 @ 21:55:29
Postat av: Anna T

Mysig helg ni haft,fint du gjort till William. Kramar

2011-04-27 @ 18:57:19
Postat av: Johanna

tycker du om Rosé? kan iså fall tipsa om denna Lancers Free Rosé (nr 1913)

Alkoholfritt, Rosé som passar utmärkt fina sommardagar :) flaskan är riktigt ful men det smakar faktiskt riktigt bra :)kram

2011-06-21 @ 20:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback