Festliga bekymmer

Ikväll ska vi på 30-års fest i Karlskoga. Det är med lite blandade känslor jag går med på fester nuförtiden måste jag erkänna. Inte för att jag måste dricka alkohol för att ha roligt, MEN jag tänker inte sticka under stolen med att det är lite segt att sitta nykter bland alla de som njuter av ett glas vin eller tre....! Sen har min trötthet kommit tillbaka som ett brev på posten så jag kan väl inte påstå att jag är jättekäck att umgås med efter klockan 21....;)
Men igår var det faktiskt min kära sambo som föll i koma halv nio på soffan....han KAN alltså somna tidigt vilket han påstår att han inte kan.

Sen är det ju det här med att sätta på sig kläder som känns lite roligare än till vardags. Köpte nån tunika igår på H&M - inte ett mammaplagg för mammakläder innebär oftast väldigt fula och rätt så dyra kläder. Tur att modet är som det är! Men jag har inget att ha på benen. Gina Tricot har ju jättesnygga fejkskinnbyxor nu för bara 199:- men jag kan ju drömma om att klämma i mig i ett par sådana för tillfället. Så istället klämde jag just in mig själv i mina gamla fula lackleggings som känns allt annat än rätt just nu. Kan inte påstå att dom sitter skönt och jag måste vika ner dom så dom sitter långt nere på höfterna för att jag inte ska gå av på mitten. (jag har även dragit i resåren så det knakade fint) Men vad gör man inte för att känna sig lite "festfin"....? Jag har en bh som klämmer ihop behagen till siamestvillingar och mina leggings som sagt....när jag kommer hem ikväll kommer min kropp att falla ut som smält glass från en strut.........


Ansiktet fick inte vara med för det såg ut som en citron...lite efter att Wille påpekat att mina snygga ärvda mormorspumps jag fick för ett tag sen inte är så snygga enligt honom...han passade även på att påpeka att jag har maaaassssor av pumps i garderoben vilket jag inte har och vem fan vill gå i smalklackade trånga pumps i v.31?! Så tjurig som jag är tog jag på mig sandaler istället. In your face Wille!



Kommentarer
Postat av: Madde

Åh så fin du är, åh vilken snygg tunika!! Puss

2011-08-20 @ 18:06:11
Postat av: Madde

Efter att ha läst min egen kommentar så låter det som

Jag är ironisk med alla mina åh. Men de är jag inte:) ha en rolig kväll. Puss

2011-08-20 @ 18:07:32
Postat av: Emma

haha du'ra gullfia! Lekdags snart tycker jag. Pöss

2011-08-21 @ 17:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback