22/8

Det var den måndagen det! Jag likt många andra är inget större fan av måndagar så jag är rätt tacksam för att den snart är ett minne blott....Jobbade ett par timmar extra idag och gör så tisdag och onsdag också, det kändes i kropp och själ så jag är glad att få köra minipass torsdag och fredag. Åkte hem till familjen Zadik efter jobbet och kramade lite på Tove som är hemma en kortis. Sen när Wille kom hem tog han en rask promenad runt ringvägen medan preggot cyklade bredvid!

Den här veckan händer det inte speciellt mycket, imorrn är det tyvärr dags att säga hejdå till min moster vilket känns väldigt tråkigt. Tiden går så fort varje år som hon är här, 4-5 veckor bara springer förbi. Vi saknar dig redan!

Torsdag är det dags för barnmorskan igen - gud va tiden går fort nu helt plötsligt! Längtan är stor och likaså rädslan, spänningen, glädjen osv......Två månader kvar till livets största förändring so far, jag skulle vilja kalla det galet.

Ja sen är veckans agenda rätt blank. Förutom söndag för då ska jag fräscha till mig lite med hjälp av systrarna Svensson numera Turenkvist & Sanddahl iofs....Lite slingor för att få bort utväxt och minst en klippning av topparna och sen tänkte jag faktiskt färga mina ögonbryn, dom är nästan osynliga och så ska Anna få plocka till dom lite för det är något av det tråkigaste jag vet och går ofta med oplockade ögonbryn vilket kanske inte är så hett alla gånger!

Nästa vecka hoppas jag på att åka till Ullared. Om ni vet med er något som verkligen verkligen är överflödigt att ha i bebisväg i början (eller överlag) så var inte rädda för att säga det, även tvärsom om ni vet med er något som verkligen har varit guld värt för er i början som ni vill rekommendera så hojta! Och då menar jag sånt som man kan köpa på Ullared såklart ;) Jag tycker bara det är roligt att få lite tips, råd och idéer.


Kommentarer
Postat av: Maria

Kommer inte på så mycket onödigt. Men sånt jag inte klarade mig utan var amningsbh, inlägg, bröstvårtskräm, babysitter (perfekt att kunna lägga bebisen i när man lagar mat mm), pump och gym sen när bebisen blir 1-2 månader. Nattlampa till matningen kanske. Finns ju så mycket fint att köpa så man kan bli knäpp! Nu finns kanske inte allt detta på Ullared förvisso men bra grejer iaf :)



Ha det så gott nu!

Postat av: Maria

Kommer inte på så mycket onödigt. Men sånt jag inte klarade mig utan var amningsbh, inlägg, bröstvårtskräm, babysitter (perfekt att kunna lägga bebisen i när man lagar mat mm), pump och gym sen när bebisen blir 1-2 månader. Nattlampa till matningen kanske. Finns ju så mycket fint att köpa så man kan bli knäpp! Nu finns kanske inte allt detta på Ullared förvisso men bra grejer iaf :)



Ha det så gott nu!

2011-08-22 @ 21:05:32
URL: http://mariia.blogg.se/
Postat av: Kusin-vitamin

När vi var på Ullared så var jättemycket saker slut, så ganska mycket av det vi behöver får vi köpa nån annanstans... De hade inte så stort utbud av bebuskläder heller, måste tyvärr säga att jag blev lite besviken! Men det är säkert bättre nu, vi var ju där mitt i semestern när alla varit där o handlat! Vilken dag ska ni åka?

2011-08-22 @ 21:16:32
Postat av: Emma

Maria tack för tipsen! =) Det är ungefär det jag har tänkt inhandla, gymmet får vänta lite som du skrev också. Vilse i djungeln är jag med jämna mellanrum! :) Kram



Lina, jag var inne och kollade på gekås bloggen nördig som jag är och de har haft ganska mycket inlägg kring babygrejer på sista tiden så jag hoppas det kan vara något påfyllt såhär i början av hösten! Vi åker troligtvis i början av veckan om wille får ledigt. En vardag vill jag åka iaf...Kram!

2011-08-22 @ 21:54:14
Postat av: Anna T

Jag ser framemot söndag:) KRAM

2011-08-23 @ 20:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback