Winter winds

Den här veckan är allt annat än lättsam och snabbt avklarad. Intensiva dagar på jobbet minst sagt och jag är bara inte upplagd för det känner jag, varken psykiskt eller fysiskt. Så med det sagt så är jag väldigt väääldigt tacksam för att det är fredag imorgon och jag slutar tolv.

Jag började denna dag med att cykla till jobbet i ösregn, regnjacka på men mina regnbyxor får jag inte på mig av nån "konstig" anledning så man kan väl säga att jag var sjöblöt när jag väl kom fram. Så det blev till att hänga in brallorna i torkskåpet och gå runt med lånade regnbyxor på mig inomhus........Lyckat.



Syns kanske inte så väl men byxorna ska inte vara så blanka normalt sett ;)

Jag slapp iallafall regn på hemvägen, men trött var jag och väl hemma var det bara att sätta sig på cykeln igen för att åka till barnmorskan. Bebis låg och har legat med huvudet neråt ett bra tag men hinner säkert möblera om lite innan det är dags att komma ut. Allt såg bra ut och jag växer på fint som barnmorskan så fint uttryckte det...jag börjar undra om jag ska bli en blåval innan det är dags? Det börjar kännas lite trångt iallafall. För att inte säga osmidigt..

Imorrn har jag inget planerat efter jobbet, jag har varit sugen på att baka bullar ett par dag men det beror på dagsformen. Lördag hoppas jag få träffa små söta barn med mammor och kvalitetstid med Wille kanske? När han slutat jobbet vill säga. Söndag ser jag mycket fram emot! Söta rara Anna har fixat så jag ska få mina naglar fixade gratis då det är ett gäng som läser till nagelteknologer som ska göra sitt examensprov på bl.a mig :) I och med att jag jobbar med det jag gör så kommer det blir korta naglar men det ska ändå bli så kul att få känna sig fin om händerna som just nu ser ut som en 90-årings. Sen tar vi en lunch för att sedan bege oss till Filipstad och Jessica som ska fixa håret på mig medan Anna tar hand om ögonbrynen! Hallå kan man få en bättre söndag eller? Tveksamt. Förhoppningsvis kommer jag känna mig som en ny människa efter den dagen. :)

Nej nu är jag helt slut och ska lägga upp fötterna en stund.


Kommentarer
Postat av: Anna T

Din höstfix dag kommer göra dig gott,heja dig som kämpar och cyklar med magen i vädret varje dag :)

KRAM

2011-08-25 @ 17:25:47
Postat av: Emma

Förmodligen kommer den göra underverk! =) Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback