En speedad dag

Vilken dag....känns som jag har irrat runt som en höna större delen av dagen. Vår skrotbil har numera gett upp och vi har ställt av den så nu har vi bara en bil, och jag har fått gå överallt idag....Ett riktigt i-landsproblem med andra ord! Har jobbat idag, och ska göra det även tis, ons och fre. Torsdag vet jag inte än för då har de flesta förskolor i stan stängt för fortbildning. Hur som helst så hade jag ställt klockan på sju och var uppe när vikariepoolen ringde så det var bara att be Wille skjutsa mig så jag hann börja åtta. Sen gick jag hem, vilade en stund, gick till vårdcentralen, gick ner på stan, satt hos frissan i 2½ timme och sen gå hem. Jag var hemma halv nio.......det var bara att sätta igång med matlagningen direkt och NU halv tio kunde jag äntligen sätta mig ner i soffan. PUST.

Håret fick sig en uppfräschning och frisör Louise klippte säkert 6 cm på längden, sen blev det slingor o nån form av toning. Så nu är jag lite ljusare och håret känns luftigt igen! Thank god. Eller tack mamma o pappa för presentkortet :D

Första dagen med LCHF är helt okej, har ätit flygande jakob till lunch med broccoli, ruccola och brysselkål. Mellanmålet bestod av en avocado, en ryvita med makrill i tomatsås och en bit brieost  - inte alla kostplaner du kan sitta o klämma i dig brie bara sådär ;)
Kvällsmaten blev spenat, lök, vitlök och parmesan som jag fräste ihop och sen rullade in i torskfiléer, på med en dl grädde och lite riven parmesan = klart! Till det kokt blomkål. Alla recept i boken vi har verkar jättegoda, det enda "svåra" med LCHF är att få i sig allt fett som man ska få i sig. Det kan vi väl också kalla för i-landsproblem!

Får bli ett bildlöst inlägg i dag med, supertrist att så sällan ha roliga bilder meeeeen så kan det gå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback