Frukost för en mästare ;)

Examensdagen är här och likt ett barn på julafton har jag fjärilar i magen och kunde inte sova längre än till sju.....Så klockan nio stod jag och hängde på låset till Netto för att köpa mandlar som jag har haft i min mästarfrukost!

Receptet har jag lånat från
Elin som i sin tur fick det från Linnéa, två bloggar som jag kikar in hos då och då!
Hur som helst, min frukost blev alltså följande:

"Smalplättar":
Till 2 personer (8 plättar)
1,5 mosad banan
3 ägg
1,5 näve mandlar
1tsk bakpulver

Mixa mandlarna till pulver, mosa banan och vispa ner ägg, blanda i bakpulver. Stek i valfri olja!

Blev som små american pancakes och smakade MUMS! Jag öste på lite blåbär och akaciahonung över de färdiga plättarna. Till detta serverade jag mig själv en underbar smoothie gjord på blåbär, banan, vaniljyoghurt och lite proviva blodapelsin.

Nu borde man väl klara examensdagen galant!




Kommentarer
Postat av: Maddis

Gött Att du är tillbaka;) ha det bäst idag puss

2011-01-21 @ 10:19:40
Postat av: Emma

Tack gullunge! <3

Postat av: Linnéa i Alabama

Men vad roligt att du gillar dem! De är lyx!

2011-01-27 @ 17:44:01
URL: http://skruttplutt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback