Alla tips och råd jag kan få...........

gällande bilbarnstol. Har ni fått Lidl-reklamen? Där i finns det en bilbarnstol för 549:- och jag undrar nu: Vad säger att jag inte ska köpa den istället för en som kostar långt över tusenlappen? Ni som har koll, erfarenhet eller bara är pålästa, vad säger ni? Det står att den är för spädbarn upp till 13 kg, ECE-klass 0+, innovativt side protection med andra ord sidopåkörningsskydd genom förstärkning vid huvudpartiet, stödkuddar för avlastning för den känsliga ryggen, mjuk bältesstoppning, förstaklassigt solskydd och fotsäck.........en djungel säger jag.


Kommentarer
Postat av: Emelie

När vi fick Olle så tänkte jag precis så, att vad skiljer egentligen... Och vi köpte en "billigare" för 500. Jag tror egentligen inte att det är något fel så, dom ska ju med vara testade och så, men vi var aldrig riktigt nöjda. Den kändes billig om du förstår och inte så rejäl, vi har beställt en brio primo nu, den kostar 1600 men då ingår även en del som man sätter i bilen så du bara knäpper i och ur den, annars ska du sätta fast den med bältet varje gång vilket jag till slut tyckte var skitjobbigt oxå. Det är nog lite en smaksak och sen en prioritet eftersom det är så mkt man ska ha, vi sparade in lite på den men det känner jag inte jag vill göra igen. Vi har ju en billigare variant med om ni är intresserade, vi ska inte ha den. Kram

2011-06-06 @ 21:47:43
Postat av: Frida

Hej!

Har en kompis som en billigare variant på Gekås, hon är verkligen inte alls nöjd. Hennes son sitter inte bra och kvalité är inget vidare.

Rekomenderar att ni hyr den första bilstolen, eftersom de har den så kort tid. Leo fick str stol när han var tio månader! Hyra kostar runt 50 lappen i månaden tror jag och går att göra göra på de flesta barnvagnsaffärer! Tror även att man kan hyra via försäkringsbolag!

Kram

2011-06-07 @ 06:53:38
Postat av: Emelie

Det går att hyra på BB i kstd, tänkte jag inte på men det är ju oxå ett bra alternativ om man vill spara lite pengar.

2011-06-07 @ 08:05:39
Postat av: Emma

Ja hörrni tack för era tips. Jag tror vi hyr via Kia första tiden då dom hade olika erbjudanden osv. Känns lättast och billigast just nu! Pengaträdet är trögt i år ;)

2011-06-07 @ 09:02:39
Postat av: Lisa

Ett litet sent tips kanske! Jag vet att det är mycket man ska handla såhär innan bebis men mitt tips är att man kan spara in på så mycket annat än just säkerhet! Bilbarnstolen ska ju faktiskt skydda den lilla bebisen i fall man krockar! Sen kan man ju sälja den vidare efter ett par månader. Sen rekommenderar jag en bilbarnstol med bas som man bara klickar i, istället för att spänna bältet varje gång!

Kramen

2011-06-07 @ 20:53:58
Postat av: Emma

Tack Lisa! Du har helt rätt i att man ska investera när det gäller säkerhet! :) Kramen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback