Brightside

Skönt att sommaren har tagit slut i nedre delen av sverige och att norra sverige har fått 33 grader................:/ Vi har höstkyla igen med regn och moln - yay...

Som alla helgmornar vaknar jag stel som en pinne med en rygg som är som en sprucken glasruta. Wille är på boda några timmar och sen ska vi spendera hela eftermiddagen i Karlskoga och Mange som har tagit polisexamen. Det hade ju varit trevligt då med lite sol och värme men vem vet det kanske spricker upp?!

Igår var en härlig fredag, jag började dagen med att köra mormor till djuraffären i Kga då hennes ena fågel dött och den andra behövde en ny kompis. Sen åt Wille och jag lunch ihop och det händer inte speciellt ofta så det var ju ett plus i kanten. Sen styrde vi bilen till degerfors för att låna Maddes babysoundsapparat, som man kan lyssna på bebisens hjärtljud med. Madde fick leka barnmorska och göra första försöket! Tänk va lite hjärtljud kan göra! :) Jag har läst nånstans att sånt här kan stressa bebis men jag har inte tänkt använda den mer än nån enstaka gång, kände bara att det är så långt mellan ultraljudet och nästa barnmorsketräff så det kan ju vara skönt att få höra hjärtat där emellan! Vi stannade kvar hos Madde och Pär i flera timmar och fick god fika och Alfons underhöll oss alla! Sen hade Pär fotbollsmatch som vi åkte och tittade på en stund men jag höll på att frysa ihjäl så det blev en knapp första halvlek sen hem för mat och film som vi båda somnade till....Inte helt ovanligt.


Spelevink! :)




Alvar höll sig lite i bakgrunden..





Eftersom solen lyser med sin frånvaro tror jag att jag ska krypa ner i sängen igen om ryggen håller och läsa tidning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback