Nu börjar kriget mot försäkringskassan. (försäkringskassan vs. Emma 1-0)

Det krävs inte mycket nu för tiden för att jag ska bryta ihop och grina som en tvååring.......Försäkringskassan ringde precis och dumförklarade mig för att jag inte anmält mig som arbetssökande typ samma dag som jag tog examen. Visst det kan ju tyckas dumt i mångas ögon men anledningen till varför jag inte gjort det är för att jag har jobbat i stort sett hela tiden och har jobbat under hela min studieperiod på 3½ år. Jag ansåg inte mig själv som arbetslös. Men kärringen i telefonen "klappade mig på huvudet" och menade på att eftersom jag inte gjort det så kan de inte räkna med mina heltidsår på transcom som jag gjorde innan skolåren till min mammapenning. Jag känner mig som en riktig nolla. Så efter sommaren får vi väl flytta in i ett torp nånstans utan el och vatten, leva på gröt och ha tygblöjor på ungen. Så vet ni om vi inte är kontaktbara i höst.
Varför kan det aldrig bara vara enkelt?

Kommentarer
Postat av: Anna T

Jag jobbar extra med penga/bostadsfrågor så hojta bara till om jag kan hjälpa till;)Kram

2011-06-14 @ 17:43:12
Postat av: Sara

Tänk att det ALLTID är nåt skit med försäkringskassan!!! Hoppas att det löser sig!!

2011-06-14 @ 18:16:02
Postat av: Kusin-vitamin

Ni får flytta in hos oss! Vi har så jävla hög hyra, vi kan bilda värsta coola bebiskollektivet! Sova i skift...

Allvarligt talat, det ordnar sig ska du se! Kram

2011-06-14 @ 18:26:37
Postat av: Emma

Anna, jag säger som jag alltid sagt; du får bli min personliga assistent närsomhelst i livet....



Sara, jag hoppas också att det löser sig, jag gillar gröt men inte SÅ mycket!



Lina, säg inte för mycket....när ni minst anar det så har ni tre individer till boendes hos er....!

Postat av: Emelie

Förstår verkligen att sånt här kan få tårarna att strömma... Finns inget värre än när saker krånglar och speciellt när det handlar om pengar. Jag vet dock av egen erfarenhet att det oftast löser sig på ett eller annat sätt, kanske inte alltid blir pre is som man vill heller men löser sig gör det:)Kram

2011-06-14 @ 21:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback