High and Low

Måndagen är snart slut och den här dagen har varit, trots arbetslöshet, en bra dag! Till skillnad från min skruttdag jag hade igår när hela jag var en enda stor hormon. I lördags var vi i karlskoga och firade Mange som tagit polisexamen. Vi fick massor med gott att äta och när vi kom hem vid 19 så var jag så mätt att jag inte åt nåt mer den dagen trots att jag kände mig småhungrig när jag gick och la mig. Det här resulterade i sjukt dålig nattsömn med hunger och illamående om vartannat. Vaknade aldrig riktigt till under hela dagen och ville bara sova fast det inte gick. Vi kan väl säga att jag inte var på mitt bästa humör...Wille tog till slut beslutet om att "rasta" mig lite när jag vart inne hela dan och vi tog en sväng till stadsbondgården för att gå runt lite, han känner mig väl nog för att veta att djur alltid gör mig gladare! Avslutade med en glass från Donken och sen lagade han kvällsmat och sen tittade vi på Tangled (trassel för er som ser den på svenska ;) )





Natten till idag blev tyvärr inte så mycket bättre, då jag vaknade vid halv fyra av att jag hade så satans ont i svanken runt om höfterna, grinfärdig gick jag tillslut upp och tog två alvedon och värmde vetekudden. Somnade om tillslut men har känt av det hela dagen. Jag antar att jag börjar få nån form av foglossning eller liknande. Gick upp vid sju för att jag inte kunde ligga mer i sängen plus att jag som vanligt de dagar då jag inte har inplanerat jobb har svårt att sova ut. Men jag fick inget jobb idag heller! Gaah....Jag gissar på att det dels börjar bli lugnt ute på förskolorna, folk ska snart ha semester och är mindre sjuka, plus att jag har jobb inbokat tis, ons och fre och det kan vara svårt att få enstaka dagar då man ofta kräver vikarie i åtminstone ett par dagar. Just idag gjorde det inte så mycket för svanken var inte så sugen på jobb ändå....:/

Tog med mig Wille till försäkringskassan för att prata lite om hösten och de penningar man kan tänkas få. Mitt liv är en djungel av diverse jobb och utbildningar så det är ju så klart inte bara ett papper som ska skickas in så det är bäst att börja i tid. Sen skjutsade Wille upp mig till Emelie och Olle. Vi åkte ut i skärgårn och tog en fika medan Olle lekte av sig på öppna förskolan där. Vi fortsatte dagen med en liten lunch på hembygdsgården...har man inga pengar så ska man iallafall låtsas som det eller?! Det var iallafall otroligt skönt att få vara ute och vara hemifrån ett tag.


Olle har fullt upp!

När jag kom hem städade jag palatset och nu dammsuger Wille för det orkar inte min klena rygg. Nu tänker jag inte göra ett pip till idag! Imorrn är det jobb 9-15 och vi ska till stadsbondgården.....igen! Dagen lär nog flyga förbi har jag en känsla av.

Det var väl en fin redogörelse för min spännande dag? ;)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja vissa dagar är helt klart bättre än andra! Här har det varit lugn och skönt idag, har precis vilat lite och ska nu åka till Netto för lite glassinköp:)

2011-06-14 @ 13:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback