Ett jobb värt att behålla.

En dag som denna anlände jag till jobbet halv tolv. Det innebär att jag startar arbetsdagen med att äta lunch. Efter lunchen är det en timmes vila, vilket innebär ligga på madrass med en skön filt och oftast lyssna till Astrid Lindgrens trygga stämma när hon berättar om hur Lisabeth har petat upp en ärta i näsan, eller kanske om Ronja när hon ska akta sig för farligheter. Idag hade jag ett barn på armen och ett annat på andra sidan som låg och killade på min hand. Efter vilan leker vi och pysslar lite och umgås med alla underbara barn och en stund senare äter vi mellanmål för att sedan leka lite till. Halv fem sa jag tack o hej leverpastej och är nu hemma igen.

Nu säger jag inte att alla dagar ser ut såhär, eller att det är frid och fröjd konstant men så kan en av mina arbetsdagar se ut.....vad gör du på ditt jobb?


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Jävligt mycket LÖÖÖVE!

Postat av: Emma

It sure is! =)

2011-04-05 @ 20:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback