Oh what a beautiful morning

Solen skiner och fåglarna kvittrar.....igen! Det är väl för härligt att vakna upp till. Just nu väntar jag på att wille ska vakna så vi kan äta frukost tillsammans på altanen. Det gäller att passa på när solen skiner!

Vi hade en kanonlördag igår, så skönt att bara njuta av dagen som den kom. Vi åkte in till karlskoga och jag hittade massor av klänningar och dylikt men att stå blek i en provhytt med en ovanligt putig mage var ingen höjdare. Nästan så jag får rysningar....Det slutade iallafall med att jag köpte två tunikor. Med rabattkuponger och 50 kronors check blev det ju nästan gratis! ;) Sen åt vi lite lunch och avslutade karlskogabesöket hos Johan och Cissela i deras döfina lägenhet. Sen hem och spolade rent altanen med högtryckstvätten och grejade lite där. Nu skulle jag bara vilja ha en uppsättning utemöbler till och mer blommor. Det är lite trist på framsidan nu för vi tog utemöblerna därifrån och ställde dom på altan istället så nu ser det tomt och fult ut på framsidan istället...meeeen men. Det blev en grillning och sen somnade jag fint till Sagan om konungens återkomst i soffan....

I dag blir det stora packardagen, har slängt in en maskin tvätt och skrivit en packlista, för precis som jag läste hos Emelie nyss så är även jag ett listfreak! ;) Det är ju bara så trist om man glömmer nåt liksom..Hur som helst så måste jag ställa mig och pröva en himla massa kläder för jag tänker inte packa ner nåt som ändå inte kommer användas, så är det med det.

Jag tänkte även göra en rabarberpaj och förhoppningsvis få ett litet besök av Tove som spontant kom hem över helgen!


Den vitare delen är nyss tillkommen...därav den fräscha färgen, tyvärr blev inte resterande vägg lika vit efter tvätt så en liten målning vore nog på sin plats!


Tunika 1


Tunika 2

Jag är nöjd!

Hoppas ni får en fin söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback