Kärlek till jobb, sambo och katter

Yaay jag känner mig konstigt nog mycket piggare efter att ha jobbat en hel dag! Hoppas det håller i sig. Jag älskar verkligen min tillfälliga arbetsplats och det känns lite småtufft att nu på måndag blir sista dagen, till 99%. Hon som jag vikarierar för ska på ett läkarbesök på måndag och efter det får vi veta om det blir nåt fortsatt eller inte och jag som är pessimist tror ganska hårt på att jag inte kommer att vara kvar. Nu kommer jag säkert hoppa in som vikarie då och då iallafall men det blir inte riktigt samma sak. Blä! Jag har bara varit där i 3 månader, men det känns som 3 år.

Imorrn är det hur som helst fredag, och även om man bara har jobbat två dagar av fem så är det såklart en viss fredagskänsla ändå! Wille är ledig imorrn och ska försöka bli klar med altanen imorrn, sen jobbar han på boda på lördag och mamma och jag följer upp vår tradition med ett besök till klockargården. Söndag ska jag sitta i knät på Wille större delen av dagen och bara vara. Jag sover så hårt nuförtiden så de dagar som wille kommer hem sent, så vaknar jag inte ens, jag som normalt vaknar av minsta lilla. Eller jag sover snarare stenhårt första timmarna, sen sover jag inte lika hårt resten av natten men just de första timmarna skulle jag kunna sova mig igenom vad som helst tror jag. Detta härliga beteende gör att det känns som jag aldrig träffar Wille...inte för att han jobbar sent varje dag men ändå.

Ikväll jobbar han sent och jag ska banne mig ligga o sova under hans täcke när han kommer hem...så kan Estella ta min sida av sängen som hon redan gör så bra!


Mammafjant



Den här damen behöver inte sova bredvid mamsen, men imorse t.ex kröp hon "osynligt" upp i knät på mig när jag satt och åt frukost framför nyheterna....och där skulle vi sitta tills hon gosat klart. Bara att lyda!

Kommentarer
Postat av: Sara

Trist att gå om varandra sådär:( när jag jobbar kör jag 17-01 och Jimmy jobbar 9-19 för det mesta. Får krångla och fixa barnvakt många dagar och han försöker sluta tidigare när det går så att ingen måste hit ( mamma och pappa de första ggr). Jag Jobbar bara varannan vecka så det är därför man står ut. Tyra har verkligen haft tre underbara år som bara behövt gå på dagis 5 timmar om dagen (även hon varannan vecka). Nu är jag dock hemma sedan tre veckor.

Jag och Jimmy sågs inte jättemycket direkt under mina jobbveckor och det var skittrist!! Så vet hur du känner:(

2011-05-13 @ 07:26:51
Postat av: Sara

Det skulle stå " mamma och pappa de FLESTA ggr"

2011-05-13 @ 07:28:14
Postat av: Emma

Ja det är inte lätt alla gånger. När man har barn gör man ju allt för att pussla så bra som möjligt för deras skull, och jag tror eran lilla tjej har fått en perfekt start på förskolekarriären, man ser alldeles för många barn som har toklånga dagar 5 dagar i veckan. Det är lite småtrist att gå om varandra men jag antar att det är också därför det är så extra mysigt när man får dagar tillsammans! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback