Heej



Då var man hemma igen då....! De här dagarna i Barcelona var väldigt väldigt mysiga och väl behövda. Vädret har varit på sitt bästa humör hela tiden, det finns inget bättre än att bara få sätta fötterna i ett par flip-flops och veta att det är sommar ute! Men underbart är kort och nu skiljer det 20 grader för oss...30 i Barcelona, 10 i Kristinehamn. Ingen höjdare med andra ord. Men jag är nöjd ändå. Både Wille och jag konstaterade att 4 dagar är ganska lagom att vara borta, även om vi gärna hade haft mer av måndagen istället för att komma fram mitt i natten. Men man kan inte få allt! En solbränna fick jag väl inte heller med mig hem direkt, inte så lätt att fånga i en storstad! Men att vara blek är väl inne nu va? va? va? ;)

Vi har spenderat dagarna strosandes runt både per fot och per turistbuss. Att ha Wille med sig på semester är som en GPS för mig som inte har nåt lokalsinne, medan han ääälskar kartor osv. Så jag har banne mig inte behövt lyfta ett finger på hela veckan. Vi har sett mycket och Barcelona är en fin stad med massor av gamla byggnader och olika historiska moment. Däremot när jag kollar på våra kort vet jag knappt vad det är jag tittar på men det vet nog guiden Wille....Apropå kort så finns det inte ett enda kort på mig från denna resa som jag nånsin vill se igen. Uschamejen den här perioden är inge rolig alls känner jag. Kulinariska upplevelser har tyvärr inte varit med på denna resa, även om det vi ätit har varit gott så har det inte varit nån "wow" upplevelse. Men hotellet var kanon, staden och allt annat likaså så har ni ett par dagar över tycker jag att ni ska åka dit!

Idag är vi tillbaks till vardagen och imorse körde jag Wille till jobbet på boda där han jobbar idag. Sen när jag ändå var uppe passade jag på att joina pensionärerna på Maxi kl.8 för att storhandla! Jag måste säga att det var en underbar tid att handla på......förr älskade jag att handla mat och gå i matbutiker. Men numera är det bara ett nödvändigt ont och man vill bara få det överstökat. Men att gå i lugn och ro och nästan inget folk i affären, ja då var det ju nästan kul igen! När jag kom hem åt jag frukost och sen la jag mig faktiskt i sängen igen och läste nya Mama som jag köpte. Och jag måste sluta läsa allt känner jag för i tidningen var det ett reportage om Marcus Birros sambo som två ggr blivit gravid men sedan fått diverse problem runt v.17 och v.24 tror jag att det var, så hon fick föda fram barnen på naturlig väg och tyvärr överlevde inte de barnen. Så nu har jag såklart alla symtom som hon hade........men det har jag ju inte på riktigt! Jag är alldeles för lättpåverkad och brist på fantasi har jag inte!

Nu har jag städat och tvättat, och ska nu äta färskpotatis och sill och kolla på Sarahs nyckel och hoppas att den är lika bra som boken!

Kan lägga in lite bilder från resan en annan dag men det har jag inte ork till nu...


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad härligt att ha fått uppleva lite sol och värme!! Har inte varit gott om det här hemma på slutet direkt.



Jag vet precis hur du menar med det här om att känna igen sig i folks berättelser och inbilla sig att man har massa liknande symptom. Man är så till och från hela tiden men jag upplevde ändå att jag lugnat mig ju längre tiden går i graviditeten.. sen när barnet föds är det lika illa för då nojjar man över annat=)



Jag tror aldrig att man slutar oroa sig över sina barn..

Det kommer gå jättebra ska du se! toalettnojjan kommer att bytas ut mot förlossningsnojja och sen har du din lilla bebis i famnen! Jag försöker att tänka att det faktiskt går bra för dom allra flesta och att det alltid är dom det går dåligt för som man läser om!

2011-05-28 @ 15:58:35
Postat av: Emelie

Håller med Sara...man oroar sig tyvärr ständigt och ändå är det något man inte kan påverka så mycket. Man lugnar sig lite efter ultraljudet också tyckte jag, då brukar sparkarna komma igång med och man får tecken på att krabaten rör sig därinne, det är väldigt skönt:)

2011-05-30 @ 07:54:11
Postat av: Emma

Ja fy för att oroa sig. Nu har jag stornoja över ultraljudet på onsdag att dom inte ska hitta några hjärtljud....man kan ju bli knäpp för mindre. Men jag ät tacksam att jag har er alla runt mig att bolla med! =)

2011-05-30 @ 20:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback