Måndagstristess

Monday morning och vädret hjälper till med måndagsstämningen....segt, grått och händelselöst...
Det känns som den här dagen kommer snigla fram i väntan på att övergå i tisdag typ...och tisdagen är väl inget mer spännande? Positiva klubben har vaknat till liv märker ni. Men det är så segt att vandra runt här som en halvt handikappad zombie, jag är så sjukt trött på mina händer som är stickiga, bortdomnade och allmänt svullna. Trött på att väga för mycket och trött på att inte kunna göra som jag vill med kroppen riktigt.

Helgen var helt okej, inget bebisfödande till synes och Moster Annika, jag vet att du har gissat på dagens datum men det känns långt borta tyvärr!
I fredags bara var vi hemma och gjorde hemmagjord pizza och kollade på allt skräp på tvn, hyra film blev liksom överskattat kände vi...Man sover ju ändå klockan tio på fredagar. Wille jobbade både lördag och söndag. I lördags startade jag dagen med att som tidigare nämnt besöka barnloppisen med mamsen. Sen när Wille kom från jobbet fick vi besök av Tove och Oskar, mycket trevligt att ha dom här. Tove kom även en sväng igår när Oskar åkt tillbaks till Västerås och vallade mig runt på en kortare promenad. Sen fick jag besök av Anna som så snällt hade hittat en ny dörrskylt till oss då vår tidigare i stort sett har ruttnat pga väder. Men nu hänger det en ny fin vit skylt där igen! Vi får se hur länge den är vit..
När Wille kom hem tog vi en liten promenad igen och sen var det soffläge för hela slanten....

Den här veckan är blank och det känns dötrist för tiden går redan så sakta. Det händer INGENTING. På torsdag lilla bebis är du beräknad och jag tycker faktiskt du får sluta trivas därinne för så kul kan det inte vara...det är roligare på utsidan!


Estella känner måndagsstämningen....gäsp!

Jag måste även tokläsa ut camilla läckbergboken som det bara var sjudagarslån på och den ska in idag och slappa jag har knappt kommit halvvägs....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback