Det är lite mycket ibland.

Min bästa söta pappa lider av något som så "fint" heter förmaksflimmer, det innebär att hjärtat slår oregelbundet och ofta även snabbare än normalt...Det här har han haft ett par år och äter medicin dagligen för det. Han har fått de här "attackerna" kanske en gång i halvåret och de sitter i ett par timmar. Allt som har med hjärtat är bara alldeles för läskigt tycker jag. De senaste två veckorna har han iallafall drabbats av väldigt många attacker eller episoder som läkarna kallar det, som även suttit i mycket längre än vanligt, och idag fick han rådet av vårdcentralens läkare att åka till akuten så jag körde honom till Karlstads akut och han blev inlagd på sjukhuset. Det är ingen större fara på taket och förmodligen får han komma hem imorrn då nån hjärtläkare ändrat hans medicin och gjort ultraljud på hjärtat mm. Men SOM jag tycker det är jobbigt när mina nära och kära inte mår bra. Att vara natural born överkänslig hjälper inte....och att vara ett stort preggo hjälper definitivt inte då jag bryter ihop för minsta lilla som det känns just nu. Idag har jag dock inte fällt en tår, yay me!! ;)

Hur som helst så älskar jag mina föräldrar över allt annat på hela planeten om det var nån som undrade! ♥

De senaste dagarna har jag tagit kortare promenader med "övervakare" dvs mamma eller Wille....och det har varit väldigt skönt även om jag får sammandragningar då och då som gör mig lätt handikappad och jag får inte igen min jacka så lite småkyligt har det varit emellanåt. Men natten till igår och natten till idag har jag iallafall sovit bättre! Så jag hoppas det beror på promenaderna och fortsätter med det i den mån jag kan gå utan att föda barn (som om det skulle hända....jag börjar inse att jag ska bli den som går över tiden med tre veckor inte bli den som får två veckor för tidigt som jag hade "planerat" från början)

Imorrn är det onsdag och jag tycker den här veckan går långsamt? Har jag ork och lust kanske jag tar en sväng på Mark'en som är imorrn (marknad för er icke-värmländska) men troligtvis inte.....kanske en kopp te med Emelie istället? Sen blir det iallafall en trip till Karlstad för att antingen hämta hem pappa, eller bara hälsa på det får vi se.

Jag var med mamma en sväng till mormor och morfar förut och hittade den här bilden på min moster och mamma när dom var små, så söta! Mamma ser ut som ett litet penntroll som man vill äta upp...!


Kommer min bebis ut och ser ut som ett penntroll blir jag lycklig :D

Kommentarer
Postat av: Anna T

Styrkekramar till er. Kram

2011-10-11 @ 20:13:37
Postat av: Sara

Usch hoppas din pappa snart är superpigg. har exakt samma relation till mina föräldrar o längtar galet mycket efter dom bara dom är borta på semester som nu. Vi umgås jämt och ständigt.

2011-10-11 @ 20:58:32
Postat av: Maria

Åh jag vet precis hur du känner det. Att ligga på sjukhus är något onaturligt och man blir påverkad och ledsen. Jag är som en kran när det gäller såna saker. Jag har själv en pappa som när han levde var inne på sjukhus ett par ggr för hjärtats skull och jag håller med dig det är otäckt. Men din pappa kommer snart att må fint igen och få komma hem.



Stor kram!

Postat av: Emma

Tack söta ni!

2011-10-13 @ 20:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback