Av längtan till dig

Sitter o kollar på "Drömmen om ett barn" på trean, och man inser att man inte ska ta barn och att bli gravid för givet - vilket jag iofs aldrig gjort. Man får sig en liten tankeställare och kanske inte ska gnälla över att man fick "vänta" flera månader på resultat när många får vänta flera år alternativt aldrig få barn alls. Jag är glad och tacksam över att jag änsålänge har fått chansen till att få ett barn! Två är väl målet men inget jag tar för givet. Både jag och Wille är inte helt främmande för adoption i framtiden heller för den delen. Wille som själv är adopterad vet inget om sin biologiska familj i Colombia utöver namnen på föräldrarna. Sen är det ju såklart av stor betydelse för honom att ha blivit adopterad tillsammans med sina biologiska syskon. Nu när man sitter på tröskeln till att bli föräldrar så är det enkelt för mig att be om babybilder på mig från BB osv som mamma o pappa har,  medan Wille inte har några bilder på sig själv under två års ålder. Det är som sagt var mycket man tar för givet ibland!

Innan jag slog ner rumpan i soffan så spenderade jag större delen av dagen med Emelie, först barnvaktade jag Stina lite medan mamma Emelie fick gå till frissan, Stina skötte sig exemplariskt och sov nästan hela tiden trots att en elektriker väsnades ordentligt på övervåningen. Det blev mest jag och Maja som satt och gosade.

Sen blev jag bjuden på smarrig kycklingpaj och vi tog en omväg till Tallunden för att hämta Olle och sen åkte jag hem och slängde ihop en hederlig chokladsockerkaka...varför vet jag egentligen inte för jag har inte ätit av den än..........Det var nog mest för att inte sätta mig i soffan och inte ta mig därifrån...

Den här veckan har gått så himla fort - men ingen bebis....idag är det sju dagar kvar till BF och jag inser att jag förmodligen blir en i statistiken över dom som går över tiden. Vad gör väl det försöker jag tänka eftersom bebben kommer komma ut hursomhelst. MEN ÄNDÅ. Jag som inte gillar att vara smörig och så men...nu längtar vi faktiskt efter dig så du får gärna ta och komma ut nu och när du gör det...var skonsam mot din mor! :D

Fredag imorrn och jag har inget planerat, hoppas komma ut på en skön promenad. Fredag betyder också nytt avsnitt av Vampire Diaries för oss som är beroende...
Helgen bjuder på jobb för Willes del och har vi tur får vi till en fika med Tove och hennes Oskar! Har vi ännu mer tur föder vi barn......säg till om ni tröttnar på tjatet bara ;)

Hejsvejs


Kommentarer
Postat av: Anna T

All kärlek till er . Kram

2011-10-20 @ 21:27:23
Postat av: Sara

Det är bara roligt att läsa! :) hoppas att bebisen snart är hos er. Vi tog för givet att vi skulle bli gravida lätt igen men det tog verkligen sin tid med motgångar. (skrev av mig i slutet av nov om du vill läsa hur det gick för då skrev jag av mig i v 13 el nåt). Det ledde iaf till en stor portion ödmjukhet och förståelse. Grinar när jag ser det här programmet på 3:an. Kram till dig

2011-10-20 @ 21:45:55
Postat av: Emma

Sara, jag blev alldeles gråtfärdig (hej känsligast i stan) när jag läste ditt inlägg i november förra året och än en gång infinner sig känslan av att man inte ska ta saker för givet. Vilken lycklig utgång det fick tillslut (och en väldigt söt sådan)! Det gäller att ta vara på sina "halleluja moments" =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback