nattliga aktiviteter

Nej det är inte riktigt som det låter......
Jag vaknade vid ett i natt av att Wille gick upp och försvann ut i köket....efter en stund kom han tillbaka och nyfiken som jag är var jag tvungen att fråga vad han gjorde.

- Jag var så jäkla hungrig så jag var tvungen att ta nåt att äta

Så la han sig i sängen igen och jag tänkte att "va skönt att klockan bara är ett" och tänkte somna om....tills jag insåg att min mage skrek efter nåt att äta också och då är det omöjligt att somna igen. Men jag är lite mer rutinerad än wille så jag hade en banan bredvid sängen så jag satt mig upp i mörkret och började skala den. Då frågar Wille:

- Vad gör du?
- Jag blev också hungrig så jag äter banan

Tystnad (om man bortser från mitt smaskande)
När jag ätit upp trycker jag på mobilen för att få lite ljus och dricker lite vatten ur glaset som jag också har bredvid sängen, och då frågar wille igen,

- vad gör du nu då?
- dricker vatten...
- jaha, jag trodde nästan du  tog en banan till säger han och fnissar.

Nu är frågan, vem av oss är mest gravid egentligen?! Vi kanske borde ha lagade måltider bredvid sängen hädanefter.........

Utöver den nattliga konversationen, så har jag sovit fruktansvärt dåligt resten av natten. Har inte kunnat ligga på varken höger eller vänster sida för då har bebis talat om att "där kan du minsann inte ligga för då trycker du sönder hela mig" .........jag har haft ont i svanken - säkert ett straff för jag gav mig ut på min minipromenad igår...osv osv! Det ösregnar och jag har verkligen ingen lust med denna dag. Till råga på det så är wille borta heeeeela dagen, från nu till elva ikväll och slå ihop dålig sömn med dåligt väder och saknad av sambo så kan ni säkert räkna ut att jag inte är en solstråle idag och jag har redan varit hårsmån ifrån gråten och då är klockan bara 08:08.......Jag tror nog jag vinner gravidtävlingen trots allt.

Ha en skön dag och om ni kan, ligg kvar i sängen!

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha jag ser er framför mig:) laga till en smarrig kalops och ställ in microvågsugnen som är inpluggad bredvid sängen vetja;)

2011-09-07 @ 22:12:50
Postat av: Emma

haha ja jag kanske borde byta ut nattduksborden till varsin micro istället! =) Aptiten är det då inga fel på...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback