Tisdag

Det är "bara" 20 september men jag tycker vädret redan har svängt över till riktigt höstrusk och det tar verkligen mot att gå upp ur sängen och framförallt ut genom ytterdörren.......
Inatt sov jag helt okej för en gång skull och hade gärna fortsatt lite till, men nu är det bara denna och nästa vecka kvar med jobb sen går jag hem!

Igår var vi iväg på en liten föreläsning på Karlstad sjukhus om förlossningen, smärtlindring och eftervård mm. Det var bra information tyckte både Wille och jag och känslan man har just nu är att det ska bli spännande när man känner att det börjar hända grejer i kroppen...samtidigt som jag är livrädd....antagligen som resterande preggon känner eller har känt genom åren! ;)

Jag sitter och funderar på om jag ska ta mig i kragen och ringa arbetsterapin för att få såna där handskar till händerna för det gör ont upp i handlederna och händerna domnar bort titt som tätt. På nåt konstigt sätt känns det som det kvittar, man har liksom blivit lite likgiltig gällande alla små krämpor för man vet att dom försvinner så småningom men samtidigt är det lite jobbigt när det är svårt att greppa saker, hjälpa barnen med påklädning eller bara borsta mitt eget hår...!

Idag när jag har slutat jobbet tror jag att jag ska ta mig en sväng till bibblan, se om jag hittar nån bra bok och kanske nåra filmer? Dom har ju faktiskt ganska mycket filmer där som man får hyra för en billig slant i typ tre dagar tror jag....kanske kan man hitta nån gammal klassiker?

Övrigt i veckan händer det väl inte så mycket, sista föräldragruppen på torsdag och sen barnmorskebesök fredag. Utöver det så är det lugna puckar. Wille jobbar kväll kommande helg tyvärr så några stora utsvävningar blir det inte i helgen heller.

Nej nu ska jag äta upp min frukost och hoppas att den morgonpigga bebis som är därinne kan ta en paus i gympapasset under tiden.

Inlägg utan bilder är supertråkigt som vanligt....meeeeen ja...jag har ingen ursäkt. :D

Kommentarer
Postat av: Sara

Usch jag håller med!! Hösten kom så fort! Spännande med studiebesök. När det känns overkligt att man ska klämma ut en bebis (vilket det gör) så blir det något lite mer verkligt när man får se sin eventuella förlossningssal! :)

2011-09-20 @ 15:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback