En helg i livet

Den här helgen inleddes i fredags eftermiddag med ett litet besök i karlstad, Emelie skulle åka o hämta deras bil som varit inlämnad och jag hängde med. Vi tog oss en fika, och en snabb visit på Åhléns. Jag var ute efter en fleeceoverall till bebis att ha nu i höst utöver åkpåsen och Åhléns hade en som jag gillade men eftersom jag inte fick tag på Wille just då så köpte jag den inte.....han tycker att jag ska bli bättre på att ta egna beslut ;)


Stina gillar verkligen den där filuren..jag har en likadan så vi kan ju hoppas att vår bebis är lika lätt underhållen ;)


Den här ville jag köpa....


Men det blev tillslut den här istället från Lindex! Också söt.

Helgen fortsatte under fredagskvällen med skräpmat och slötittande på tv.
I lördags morse tidigt styrde vi bilen mot degerfors och hade en frukostdejt med Tobbe och Mickan som var "hemma" en snabbis. Frukostträffar är underskattat!



Sen tog Wille o jag ett varv på stan, och sen var det dags för han att åka o jobba. Jag hängde hos mamma o pappa en sväng, dom hade varit och plockat en himla massa svamp!





Sen spenderade jag kvällen med mig själv och när Wille kom hem vid elva hittade han en nyvaken emma i soffan...Idag hade jag förmiddagsbesök av Anna, hon hade med sig kladdkaka och jag hade gjort fruktsallad så vi fikade och pratade på som vanligt. Bebis fick sig en finfin pippimössa och jag en bra mapp att spara viktiga papper i. Tack! :D





Resten av dagen har jag blivit förföljd av den här pipnosen


Söt men ack så enerverande emellanåt..

Nu ligger Wille bredvid mig och kollar på Transformers och jag har nyss duschat. Tyvärr är det pest o pina att blogga eller skriva på datorn överhuvudtaget med mina händer. Men imorrn bitti har jag läkartid så jag hoppas på en sjukskrivning och kanske till och med bra tips på att inte ha falukorvshänder förutom skenorna?!
Vi får väl se.

Vi befinner oss iallafall i vecka 36 nu och jag har smått börjat pressa omgivningen på lite gissningsdatum för bebbens ankomst. Jag vill ju så gärna tro att hon ska titta ut tidigare så mitt eget datum är
*13 okt
BF från barnmorskan är
*27 okt
och det tror även pappa kommer stämma.
Mamma tror jag gissade på 19 eller 20 okt?
Wille tror på tre olika datum och det går ju inte för sig...men han verkar tro att jag ska gå över tiden iaf och det går inte heller för sig ;)
Anna gissade på 20 okt.

Nån mer som vill gissa så go for it!


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag tror hon kommer den 26 okt. Kram

2011-09-25 @ 18:49:29
Postat av: Anna T

Tack för en trevlig dejt idag :) Du är fantastisk .Kram

2011-09-25 @ 19:02:34
Postat av: Kusin-Vitamin

Haha jag har tittat på precis samma overaller som du, blev tillslut den svarta på Åhlens! Så vi kommer inte ha lika i i alla fall! Är fortfarande sugen på den prickiga också men nu när ni köpt den så väntar jag nog o ser vad bebben blir för sort! Vad väldigt optimistiska ni är om bf-datum. Själv siktar jag på att gå över tiden (mest troligt med tanke på statistik och ärftlighet...)så 1 nov känns kanske som vårt datum men den få ju mer än gärna komma innan, typ nästa vecka! Kramar!

2011-09-25 @ 19:06:50
Postat av: Maria R

Härligt med frukostdejt! Jag gissar på 23/10 jag. Kram på dig!

2011-09-26 @ 07:51:24
Postat av: Emma

Frida, det är noterat! :)



Lina, den prickiga passar ju både pojkar o flickor så köpköpköp, klart tremänningarna (?) ska ha lika =) Jag gissar dock på att din bebis tittar ut 23 okt! Så du kan ju hoppas att jag har rätt ;) Känns nästan som att spela filippin som vi gör på jul! haha



Maria, 23 går bra för mig =D Kram

Postat av: Sara

Jag gissar 19:e:) hoppas inte hon kommer en dag senare. Den där prickiga overallen har jag köpt till Lily också. Så himla söt:)

2011-09-26 @ 20:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback