Back from the dead..

Om nån mot all förmodan undrar vart jag tagit vägen så har jag inte avlidit i ett dike nånstans, jag har bara inte haft tid att sätta mig och blogga, inte heller har jag väl haft så stor inspiration. Det kretsar just nu mycket kring försäljning av vår lägenhet som det är visning på imorrn, det är öppen visning så om nån är sugen eller vet nån som är, tveka inte att gå hit! *host host - kom o köööp*...
Så denna tisdag har jag först varit och vaccinerat Junie, regnet öste ner och Wille hade bilen så jag fick låna pappas bil och mamma fick följa med då bilstolen bara går att ha bak i deras bil och jag vill ju gärna att nån ser Junie när vi kör runt.....ja och så fick jag ju moraliskt stöd samtidigt! För det behövs! Usch vad jag tycker att det är jobbigt när dom får dessa sprutor. Hon blev så ledsen stackarn. Efteråt fick hon stanna kvar hos mamma och pappa som har semester, och jag har spenderat hela eftermiddagen till att städastädastäda. Jag insåg att man vill ju ha städat i skåp och sånt, eftersom när man går och tittar på ett nytt boende vill man ju gärna öppna skåp och lådor för att se hur mycket förvaring som finns. Jag är en pedant person, till ytan...........men efter denna städning kan jag till och med säga att jag har fint i skåpen. Sådär iaf! Golven är kvar men det får jag ta imorrn innan visningen för annars hinner katterna fälla en halv vinterpäls innan det är dags.

Påsken har varit bra, vi firade Wille i lördags med hela hans familj, det var jättetrevligt men lite för mycket folk för lillstumpan. Vi får hoppas att det bara är en liten fas att det är lite känsligt. Junie fick sitt första påskägg av sin farmor och det innehöll söta kläder (det hade ju varit konstigt kanske om det innehållit godis).

I söndags kom Tobbe & Mickan på efterlängtat besök och vi bestämde att vi ska åka över till Linköping över dagen en lördag framöver och det ser vi fram emot. Hoppas dock vädret tar sig i kragen och ger oss solsken.

Resten av veckan är rätt oplanerad men jag hoppas på promenader trots regn. Och definitivt hoppas jag att Junie klarar sig utan feber nu efter sprutorna men tyvärr har jag en känsla av att det kommer komma framåt kvällen så vi får väl se hur natten blir.

En fråga till er mammor, när slutade era små käka på nätterna? (har jag frågat detta förut tro? jag har inget minne längre) Junie äter en gång på natten fortfarande och jag skulle gladeligen se att hon gav upp detta. Vi har börjat blanda ersättningen med välling på kvällarna men jag tycker än så länge inte att det gett nån effekt.
Jag läste nånstans om att ge vatten i flaskan på natten så dom fattar till slut att det inte kommer nån mat? Äh vaf vet jag, hur tänkte ni??

Nu ska jag hämta hem min lilla bebis och krama mig svettig!


Vår egna lilla påskkärring!


Kommentarer
Postat av: Mia L

När Stina var 6 månader slutade vi med nattamaten. Efter råd från bvc så spädde vi ut ersättningen (tog en skopa mindre ett par nätter och sen ännu mindre ett par nätter osv) tillslut var det bara ljummet vatten i flaskan och då tog det ett par nätter så åt hon inte nattetid. Guld!!!! Var så konstigt första gången vi vakna på morgonen utan att ha varit uppe och matat skrotan. Lycka till!

2012-04-10 @ 18:11:16
Postat av: Emma

Tack Mia! Jag planerar att testa detta om nån månad eller så! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback