Blir galen...

Gjorde ett inlägg igår men det verkar inte ha nått fram, blogg.se har gjort om så vi får väl se om det här lyckas. Vi har spenderat söndag o måndag med Tove som är på hemmaplan ett par dagar. Det börjar bli riktigt kallt ute på nätter och mornar och INNE! jag fryser ihjäl och det är inte ens september än. Dags att slå på elementen snart tror jag. Junie håller sakta men säkert på att bli förkyld, började rinna ur näsan på henne igår o hon nyser titt som tätt. Även Wille vaknade imorse o kände sig lite halvdan. Oftast sover Junie hela nätter nuförtiden men hon vaknar desto tidigare, idag var det morgon 05.15 och jag ville dö en smula. Som tur är har vi som "rutin" att lyfta över henne i vår säng där vi tar fram ett par leksaker och slår på Barnkanalen (som hon iofs inte bryr sig så mycket om men ändå!) så sitter hon snällt o grejar allt från en halvtimme till en timme om man har tur! Nu sover hon förmiddag redan dock o i vanliga fall hade det varit lite tidigt kanske men vi ska till BVC kl 10 så det skönt om hon har sovit innan det. Nu till några funderingar: gällande höst/vinterkläder till de här små, vad är bäst? Hur klär ni era pluttar? När vi var ute o gick igår morse så var det rätt kallt o hennes händer var som isbitar så det är redan dags för tunnare vantar så mycket har jag kommit fram till! Men sen då? Skaloverall? Fodrat regnställ eller skaloverall med t.ex fleeceställ under så man lättare kan plocka av om det blir för varmt?! Självklart ska vi införskaffa en vinteroverall med, tips på bra modell välkomnas! Gärna inte för dyr för hon lär väl bara kunna ha den denna vinter. Men jag tycker första höstperioden känns lite knepig klädmässigt. Så ta o dela med er lite nu! :)

Ja detta skrev jag imorse. Men det verkar inte gå att mobilblogga via det där numret längre?! Så nu testar jag appen...


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag minns inte hur jag klädde Tyra när hon var i den åldern faktiskt. Gällande Lily blir det nog överdragsbyxor med varna byxor under, nån jacka med varm tröja under. Innan det blir overallen förstås. Jag stretar emot hösten så länge jag kan men i morse kom fundering över om jag skulle fram mössa. Hu:(

Jag läste tidigare att mobiltjänsten (blogga via mms) ska börja funka sen igen så snart dom får ordning på nya blogg.se (vilket säkert tar tid för appen funkar varannan gång för mig! Irriterande som satan!!)


Svar: Ja det lutar åt en tunnare overall med nån form av fleece under, känns smidigt! Det är svårt med det här landet för man kan ju lika gärna få vargavinter som ingen vinter alls typ. Hoppas blogg.se tar sig i kragen snart! ;)
Emma

2012-08-28 @ 22:03:27
Postat av: Madde

Hej hopp! Kommer ihåg att alfons hade på sig en enklare overall typ fleece overall (! Typ en sån vi gav er om du kommer ihåg ) och en annan lättare då han låg i åkpåse. Sedan hade han en ordentlig overall från didriksson.
Mitt tips, fynda på tradera. Nästan onödigt att lägg för mycket pengar på de detta år efterssom de växer ur det snabbt.
Småkottarna kommer ha en fleeceoverall nu i början sen en overall. Tycler de är så himla smidigt å bara packa in dom. Särskilt när de inte är uppe å går än.

2012-08-28 @ 22:21:21
Postat av: Madde igen!!

Ang att vakna 05:15 så känner jag igen det såååå
Väl. Blev galen när alfons var i den perioden. Sov bra på nätterna sen upp tidigt å ville leka!! Det går dock över:):):)

Svar: Just ja den overallen var tokstor åt henne förra året så den användes aldrig men undra jag om den inte passar i år! Måste kollas upp! Jag hoppas verkligen den här vakna i ottan perioden är snabbt övergående annars får jag lägga in mig på rehab. ;)
Emma

2012-08-28 @ 22:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback