So far denna dag....

Har vi tagit en morgonpromenad, pysslat o lekt lite på Junies rum, sen kom jag på att det var nån träff på bibblan idag för föräldragruppen eller mammorna iaf. Hade inte tänkt gå för jag känner mig rätt hemma med hur bibblan funkar men var sugen på att låna böcker till Junie så vi tog bilen ner en sväng. Självklart var vi de enda där! Men vad gör det. Vi lånade en stor hög böcker iallafall och stumpan verkade tycka att biblioteket var ett kul ställe. Hon har börjat visa när hon vill att jag ska läsa för henne, hon drar en mot hennes hylla o sen drar hon ut böcker och ger dom till mig och så läser vi! Så det gäller att passa på att uppmuntra hennes intresse tycker jag. Sen käkade vi blodpudding med keso och lite lingon, rätt gött verkade det som. Vi har ju haft och har väl fortfarande till viss del problem med att hon matvägrar o igår var vi på BVC fär vägning o mätning och då frågade jag lite om det där. Hon tyckte det var helt okej att Junie får börja äta samma som oss då det oftast är det enda hon vill äta. Men såklart passa lite på saltet. Eftersom frustrationen varit stor gällande luncherna kan ni ju ana att min frustration varit rätt stor över att det rekommenderas att de även äter middag....men sköterskan vi har på BVC menade att det är helt okej med gröt till middag men med frukt o macka till. Så nu får vi se hur det går! Lilla Junie är inte så liten längre utan väger 9995g och är 74cm! Nu sover hon, med öppna ögon såklart;) det ser så otäckt ut tycker jag. Wille åker till Säffle direkt efter jobbet på match, så han kommer nog sent ikväll eller inatt. Men imorn är han ledig då han jobbar kommande helg så imorrn ska vi besöka två förskolor som vi ska välja mellan till Junie. Blir intressant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback