Onsday

Den här veckan är SÅ händelselös och trist. Har inte haft en dejt med någon varken vuxen eller barn och tiden på förmiddagarna står stilö när man ska göra allt i sin makt för att underhålla hon som helst inte ska sova före klockan 12...Jag kan inte ta några långa promenader dels för att det är svinkallt o dels för att Junie somnar nästan direkt. Och med bara ett par veckor kvar till förskolan så är det hårda bud här hemma nu gällande sovningar. Imorse var vi hos tandläkaren för att kika lite på hennes tänder då hon slog i dom för ett par veckor sedan och blödde ganska mycket. Men det såg bra ut men man ska ändå anmäla till försäkringsbolag för framtidens skull! Junie gillade att vara hos tandläkaren ända tills han ville att hon skulle gapa, då var det kört. Oh well vem gillar att gapa hos tandis liksom? Nu har hon sovit två timmar o jag hoppas på en timme till. Är sjukligt trött och frusen idag så det är nästan att jag önskar mig sjuk så man bara fick ligga under täcket och sova. Somnade i samma veva som Junie och sov i 40 min och vaknade med stans dreggelpöl, hett. Nyss ringde även brevbäraren på dörren och gav mig nästan slag. Tre paket! Woohoo, nästan som jul! Ett paket från ellos, inte så spännande, det andra var julkorten vi har beställa som jag verkligen hoppas blev bra med tanke på att vi endast har mobilkameror. Det tredje var till Junie från USA, misstänker att det är en liten julklapp men vi kan nog inte hålla oss tills dess så vi får nog öppna när hon vaknar!:) igår fick jag ett ryck och gjorde lussebullar. Är egentligen inget fan av vanliga lussekatter men fick ett väldans sug så med barnet kring benen arbetade jag så snabbt jag bara kunde medan jag showade för damen. Multitaska har jag inga problem med iallafall. Gjorde ett recept från Leif Mannerström där det var både kesella och kardemumma i degen. Tror dock inte att Mannerström själv skulle ha uppskattat att jag använde nonstop istället för russin på en del...men jag gillar inte russin i bröd och bullar så tji fick han. Jag längtar till helgen, Wille ska sluta tidigt på fredag, och sen har vi blivit bortbjudna på lördag eftermiddag till Maria o Håkan i vår föräldragrupp på lite skinkmacka och mys med de andra! Söndag har vi barnvakt av kära mor och far och ska ta lite egentid och inhandla julklappar, det ser jag fram emot. Hoppas bara jag inte ligger sjuk lagom tills dess! Fredag ska vi ju även leka med tremänning Agnes och kusin Lina, det ser vi också fram emot!:) men först ska vi avklara en till tråkig lång dag med inga som helst planer: torsdag! Just nu förresten, är Junies favorit"leksak" ett paket bindor hon hittat i badrummet. Vad tror ni om det då?! ;) Heejsvejs


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha Lily älskade att hämta tamponger och sprida ut i hela huset när hon var lite yngre. Kul när folk kommer på besök pch halkar på tre OB på golvet;)

2012-12-12 @ 22:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback