Trots. Jobb. Bränt.

Att min söta rara oskyldiga lilla dotter kan vara så envis, trotsig, bestämd och jäkligt tjötig, det är väl konstigt? Jag gissar att ingen annan förälder har det som jag?! ;) Ja det börjar komma fram små sidor och egenskaper hos denna lilla fröken som är mindre tilltalande än andra. Det kastas en hel del, saker, mat osv. När hon tittar mig rakt in i ögonen och släpper mat på golvet....gång på gång på gång....ja då vill man inte pussas o kramas om vi säger så. Egentligen bryr jag mig inte så himla mycket för jag är väl medveten om att ju mer jag reagerar desto mer spännande är det plus att en vacker dag är det inte roligt längre. Men man måste ju ändå "sätta ner foten" och visa att det inte är okej. Men blah! Tjatigt värre tycker jag. Hon har även gått över till nån stenålderspunkt i livet där all mat ska ätas direkt på bordet så hon är snabb med att hälla av all mat från tallriken. Vattenmuggen får helst inte vistas på samma bord som maten? Hon har sina idéer. Pappa/Morfar var här o lekte lite en stund och det var nog tur, så vi fick en liten paus från varandra. Jag passade på att göra en mjuk pepparkaka som jag sedan brände i ugnen då jag fick ett telefonsamtal mitt i bakandet om ett långvik som jag blev erbjuden, jag blev väl så till mig att jag satt kakan för högt upp i ugnen:( Så iallafall, 4 januari börjar jag jobba! Hjälp. Det är ju typ imorrn. Exakt en månad idag! Fick ett långvikariat på samma förskola där Junie kommer gå men på andra sidan huset på storbarnsavdelningen. Jag hoppas verkligen det kommer gå bra. Vikariatet är förhoppningsvis ett år men man tar alltid ett halvår i taget. Jag ska jobba 100% 4 jan-29 feb, sen är det på 80% och det är verkligen min maxgräns. Kommer kännas otroligt jobbigt att jobba heltid ett tag först med tanke på lillfisen men jag hoppas o vet att hon får komma hem tidigare ibland tack vare sin mormor och morfar! Återkommer ikväll om den första maträtten vi testat idag!


Kommentarer
Postat av: Sara

Stort grattis till vipan!! Skönt att vara nära hemma! Ser fram mot uppdateringarna om matpåsen/)

2012-12-04 @ 21:37:50
Postat av: Anna T

Stort grattis :)))) Det kommer gå jätte bra. Kram

2012-12-06 @ 22:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback